کاهش قابل توجه کرونا در شهرستان دلیجان با اجرای طرح شهید سلیمانی

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۴۴۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۰
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی و نظارت و پیگیری درست و به موقع افراد مشکوک و نزدیکان بیماران کرونایی توانستیم به مقدار قابل توجهی بار اپیدمی کرونا را کاهش دهیم.
کاهش قابل توجه کرونا در شهرستان دلیجان با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی (دهم آذرماه ۹۹) تاکنون به مدد و یاری نیروهای سپاه و بسیج و هلال احمر در کنار بهداشت و درمان، نظارت و پیگیری خوبی بر هر محله و افراد مبتلا و مشکوک صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: از زمان آغاز این طرح تا به امروز ۴۸۰ تست PCR انجام شده که از این میان ۱۲۲ مورد مثبت شناسایی شده و ۲۹۵ Rapid Test انجام شده است که ۲۸ مورد آن مثبت بوده است.

وی تاکید کرد: ۲۷۰ مبتلا مشخص شدند که ۱۵۰ نفر نیز افرادی که در تماس با این افراد بودند، پیگیری شدند که از این میان ۳۷ مورد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

دکتر فردوسی خاطرنشان کرد: همکاران بسیج، هلال احمر و مراقبین سلامت در قالب ۲۳ تیم مراقبتی ۱۵ تیم نظارتی در حال کنترل و مدیریت این بیماری در این شهرستان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: همچنین نیروهای بسیج و هلال احمر در قالب تیم های حمایتی تا به امروز به ۱۱۴۰ خانوار کمک‌های حمایتی نموده اند.

وی در پایان گفت: وضعیت امروز شهرستان دلیجان به مدد تلاش‌های خود مردم، پرسنل بهداشت و درمان و علی الخصوص همکاران فعال در طرح شهید سلیمانی حاصل شده است و تلاش بسیار شده که تعداد بستری ها و متوفیان کاهش یابد و امیدواریم که با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به سمت وضعیت سفید پیش رویم.


( ۱ )

نظر شما :