فعالیت ادامه دار قدیمی ترین بیمارستان شهر

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۴۶۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۱
رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک گفت: این مرکز درمانی قدیمی ترین و بزرگترین مرکز درمانی استان مرکزی است که با تمام کم و کاستی های موجود، همچنان در حال ارائه خدمت به مردم استان می باشد.
فعالیت ادامه دار قدیمی ترین بیمارستان شهر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهنام محمودیه افزود: احداث اولین ساختمان این مرکز به دهه ۳۰ تا ۴۰ باز می گردد، در حال حاضر با ۲۸۵ تخت بستری، بزرگترین ظرفیت درمانی در استان به شمار می آید و انواع  اعمال جراحی های عمومی، استخوان، مفاصل، نورولوژی، لاپاراسکوپی، ارتوپدی، عروق و... را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: در کنار بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، ۲ مرکز کلینیک تخصصی و یک درمانگاه سرپایی نیز قرار دارد و همچنین بخش تصویربرداری به صورت شبانه روزی اعمال سونوگرافی، سیتی اسکن و رادیولوژی را ارائه می‌دهد.

دکتر محمودیه خاطرنشان کرد: بخش سوختگی این مرکز در حال حاضر تنها بخش سوختگی در استان می باشد که خدمات را به بیماران مورد نیاز ارائه می دهد.

رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک اراک یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذرماه کل مراجعات به این مرکز ۱۶۳ هزار و  ۶۵۵ نفر بوده، مراجعات به اورژانس حاد ۲۶ هزار و ۴۰۱ مورد، مراجعات به درمانگاه تخصصی ۴۲ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر در طی این مدت بستری شدند و ۱۶هزار و ۸۸ مورد اعمال جراحی گوناگون صورت گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه ۹۸ با شناسایی اولین مورد کرونایی در استان مرکزی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و در عرض چند روز جداسازی و تفکیک بخش ها صورت گرفت، اما با توجه به سرعت و شدت ابتلای بیماران کرونایی این بیمارستان نمی توانست همزمان بیماران تصادفی و کرونایی را پوشش دهد، به همین دلیل بخش عفونی این مرکز به بیمارستان آیت الله خوانساری منتقل شد، اما با پر شدن ظرفیت بیمارستان آیت الله خوانساری مجدد این بیمارستان به عنوان بخش کرونا معین شد و تا اواسط خردادماه ۹۹ همزمان به بیماران کرونایی، ترومایی و جراحی خدمات را ارائه می کرد.

وی تاکید کرد: در طی این مدت همکاران ما سختی های بسیار زیادی را تحمل کردند، چرا که با توجه به ساختمان قدیمی این مرکز، جدا کردن فضاهای فیزیکی بسیار سخت بود.

دکتر محمودیه گفت: بعد از مدتی بنا بر صلاحدید و تصمیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک و معاونت درمان بخش کرونایی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) به بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) منتقل شد و بخش مغز و اعصاب بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) به مرکز ولی عصر(عج) انتقال یافت، بعد از انتقال بیماران کرونایی به مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) تقریباً هیچ بیمار کرونایی در این مرکز پذیرش نشد، مگر اینکه به علل دیگری به مرکز حضرت ولی عصر(عج) مراجعه می‌کردند و در پروسه تشخیص و درمان کرونای آنها نیز تایید می شد و اگر امکان ارائه خدمت در مراکز درمانی دیگر میسر نبود، در بخش ایزوله تنفسی این مرکز بستری می‌شدند.

رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک یادآور شد: یکی از مطالبات ضروری و مهم مردم استان ارائه خدمات درمانی در مرکز جدید حضرت ولی عصر(عج) می باشد و امیدواریم که هرچه زودتر این مرکز به بهره‌برداری برسد، چراکه ساختمان فعلی، قدیمی و غیر استاندارد بوده و به خاطر همین دلیل نقصان در ارائه خدمات به بیماران وجود دارد، که از مردم استان به خاطر کاستی در ارائه خدمات در مرکز فعلی، پوزش می طلبیم.


( ۲ )

نظر شما :