تخلف هر صنف از دستورات بهداشتی منجر به برخوردهای قانونی می شود

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۴۶۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۹
استاندار مرکزی گفت: فعالیت اصناف باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، علی الخصوص تالارها باید مطابق ابلاغیه های بهداشتی عمل کنند.
تخلف هر صنف از دستورات بهداشتی منجر به برخوردهای قانونی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: فعالیت تالارها در استان تا زمان ابلاغ شیوه نامه جدید مبنی بر چگونگی فعالیت این صنف، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت یک سوم، مانعی ندارد.
وی اظهار داشت: تالارهای پذیرایی برای فعالیت با ظرفیت یک سوم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید تعهدات لازم را ارائه دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: نشست‌های ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی پس از گذشت یک سال شرایط پرتلاطم به وضعیت مناسب و کنترل نسبی رسیده و در این مدت هزینه های سنگینی بابت این بیماری بر جامعه تحمیل شده است‌.
استاندار مرکزی ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در استان به وضعیت کنترل رسیده اما خطر بیماری همچنان وجود دارد و نیاز است مردم هوشمندانه پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند، چرا که هرگونه سهل انگاری و غفلت موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری می شود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی توانسته بیماری کرونا را کنترل کند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی روزانه چندین هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.
استاندار مرکزی در خصوص وضعیت مدارس گفت: در خصوص بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی ابهاماتی وجود دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود و آموزش و پرورش مکلف است شرایط آموزش مجازی را با قوت ادامه دهد و هیچ اجباری بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های حضوری نیست.
آقازاده تاکید کرد: نیاز است والدین تا اطلاع ثانوی در صورت تمایل به استفاده از آموزش مجازی، از روانه کردن فرزندان خود در کلاس‌های حضوری بپرهیزند. 
وی تکمیل کرد: آموزش مجازی در طول یک سال گذشته با توفیقات خوبی همراه بوده و در بحث مناطقی که امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی وجود ندارند، بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
استاندار مرکزی در خصوص وضعیت استان بیان کرد: اکنون چهار شهر زرندیه، تفرش، محلات و شازند در وضعیت آبی  قرار دارند و هشت شهرستان این استان همچنان در وضعیت زرد است.
آقازاده تاکید کرد: استان مرکزی در ایام فاطمیه یکی از استان‌های خوب کشور در اجرای برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که این امر جای تقدیر و تشکر از مردم فهیم استان دارد.
استاندار مرکزی در خصوص برپایی نمایشگاه در استان مرکزی نیز بیان کرد: این امر مصوبه ستاد مدیریت کرونا را به همراه دارد، اما در این مکان باید فاصله‌ها رعایت شود و بحث حضور جمعیت نیز کنترل و مدیریت شود.
 وی خاطر نشان کرد: تا ۱۲ بهمن دستورالعمل‌های لازم از سوی مدیریت کرونای کشور برای برگزاری آیین‌های دهه مبارک فجر اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی تاکید کرد: برنامه افتتاح طرح‌ها در این ایام وجود دارد و به دلیل شرایط کرونایی شاید امکان برگزاری حضورهای مردمی و راهپیمایی ۲۲ بهمن میسر نشود.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم در شرایط فعلی، عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا است و بحث رعایت‌ها در بسیاری از امکان عمومی ضعیف شده که نیاز است دستگاه های مسئول نظارت ویژه به کار گیرند.
وی در پایان گفت: شهرداری اراک و سایر شهرهای استان موظف هستند نظارت ویژه بر اتوبوس ها و تاکسی‌ها داشته باشند تا رعایت پروتکل‌ها کامل انجام شود.


نظر شما :