مرز باریکی است میان رسیدن به شرایط آرام و یا رخداد یک بحران

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۴۶۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به کادر بهداشت و درمان کمک می کند تا شرایط پایدار را حفظ کنند، اما عادی انگاری که هم اکنون در حال رخ دادن است منجر به بروز یک فاجعه می شود.
مرز باریکی است میان رسیدن به شرایط آرام و یا رخداد یک بحران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: عادی انگاری در مقابل بیماری کرونا در استان مرکزی در حال رخ دادن است به شدت همگی ما را نگران کرده است، چراکه یک لحظه غفلت منجر به بروز خسارت های جبران ناپذیری می شود که در آن موقع افسوس دیگر فایده ای ندارد.
وی اظهار داشت: تقاضاهای زیادی برای بازگشایی‌ها وجود دارد و انتظار می رود هر تصمیم تنها از طریق ستاد مدیریت کرونا کارشناسی شود.
متولی سلامت استان مرکزی تکمیل کرد: گزارشاتی از استان‌های همجوار مبنی بر افزایش تعداد بستری ویروس کرونا در هفته جاری وجود داشته که نیاز است مراقبت‌ها و دقت های ویژه ای صورت گیرد.
دکتر جمالیان تاکید کرد: عزاداری‌های ایام فاطمیه در استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا شد که این مهم جای تقدیر دارد.
وی خاطرنشان کرد: بحث افزایش شیوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در کشورهای اطراف زیاد بوده و رفت و آمد به استان مرکزی به دلیل پایتخت صنعتی ایران نیز زیاد انجام می‌شود که نیاز مبرم است مراقبت های ویژه از جمله شناسایی افراد پرسابقه در سفر مورد توجه قرار گیرد.
دکتر جمالیان در پایان گفت: انتظار است که مردم فهیم و نوعدوست استان مرکزی با توجه به بحث کرونای انگلیسی و تلاش های کادر بهداشت و درمان و همچنین به خاطر حفظ سلامت خود و اطرافیان پروتکل های بهداشتی از جمله زدن‌ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست ها و پرهیز از هرگونه اجتماع را مدنظر قرار داشته باشند.


نظر شما :