انجام تست های سریع کرونا به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی افزایش یافته است

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۴۶۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست های سریع تعداد موارد بستری کاهش قابل توجهی داشته است.
انجام تست های سریع کرونا به منظور شناسایی به موقع بیماران کرونایی افزایش یافته است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در  نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: تعداد موارد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۲۵ مورد، موارد بستری ۳۱ مورد و موارد سرپایی ۲۵ مورد کمتر شده است، اما موارد فوت در این هفته بیشتر شده است.
وی تاکید کرد: انجام تست‌های Rapid کرونا در استان مرکزی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: تاکنون پنج هزار و ۹۹۹ تست در استان مرکزی انجام شده که سه هزار و ۴۴۱ مورد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده که ۴۷۴ مورد آن مثبت بوده است.
وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۴۳ مورد توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه انجام شده که ۱۰۸ مورد آن مثبت شناسایی شده و ۴۱۵ مورد نیز توسط دانشکده خمین انجام شده، که ۶۱ مورد مثبت بوده است.
دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: بهداشت به منظور جلوگیری از رخداد اپیدمی مجدد و کاهش بار بیماری در حوزه درمان شبانه روز در حال تلاش است و این توقع وجود دارد که مردم به خاطر حفظ سلامتی خود و به حرمت این تلاش ها، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: شیوه نامه جدیدی برای چگونگی فعالیت تالارها از سوی ستاد مدیریت کرونا کشور در دستور کار بوده که در روزهای آتی به اطلاع همگان می‌رسد.


نظر شما :