اقدامات مناسب بر اساس دیتاهای مناسب

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۴۶۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سیاست گذاری های مناسب در بهداشت و درمان موقعی صورت می گیرد که دیتا های جامع و کامل در دسترس باشد.
اقدامات مناسب بر اساس دیتاهای مناسب

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه کنترل عفونت های بیمارستانی، بیان کرد: آمارها نشان دهنده وقایعی هستند که در گذشته صورت گرفته، اما باید بر اساس گزارش ها و دیتاها نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف ساخت.
وی افزود: نباید جلسات تنها صرف حالت ارائه گزارش باشد، باید همواره راهکارهای ارائه شده نیز مورد بحث قرار بگیرند تا بتوان از دل آنها بهترین و موثر ترین شیوه را برگزید.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در حوزه درمان تاکید اکید است که با رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی مطابق چک لیست های بیمارستانی از بروز عفونت های بیمارستانی جلوگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: همزمانی پیک سهمگین کرونا با سایر عفونت ها و نبود امکانات پیش بینی شده برای کرونا، کار همکاران بهداشت و درمان را بیش از پیش سخت کرده است و بار بیماری در ماه هایی به شدت افزایش یافت. 
دکتر جمالیان در پایان گفت: امید است با برگزاری جلسات به صورت جامع تر و کامل تر بتوانیم از بروز بسیاری از عفونت های بیمارستانی جلوگیری نماییم.

بازخوردهای بیمارستانی به موقع و مناسب راهکارهایی مناسب جهت حل چالش های درمانی می باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه گفت: بازخوردها و گزارش های به موقع در هر بیمارستان می تواند بسیار موثر واقع شود.
دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: کمیته های بهداشتی که با مسئولین کنترل عفونت در هر بیمارستان برگزار می‌شود و گزارش این جلسات و اقدامات مناسب می تواند در کاهش عفونت های بیمارستانی بسیار موثر واقع شود.
وی افزود: در آذرماه اقدامات خوبی که در هر بیمارستان صورت گرفته، باعث شده که در کنار پیک کرونا ابتلا و مرگ و میر در اثر عفونت های بیمارستانی کاهش یابد.
وی تاکید کرد: همواره دغدغه‌هایی که در هر مرکز درمانی وجود داشته اند تا به امروز عنوان شده و راهکارهایی نیز ارائه شده است، اما نیاز است که هر روز بهتر از گذشته عمل شود، علی الخصوص در مورد عفونت‌های بیمارستانی زیرا یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی بیماران به حساب می‌آیند.
دکتر علیمحمدی تاکید کرد: رعایت بهداشت دست ها، گندزدایی محیط، استریل کردن مناسب و ضدعفونی کردن و نظارت کمیته های کنترل عفونت و بهداشت هر مرکز درمانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، بسیار تاثیرگذار است.


نظر شما :