شش شش مساوی / شرایط استان مرکزی پایدار اما به شدت شکننده است / خمین و ساوه نیز به وضعیت آبی در آمدند

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۹ کد : ۱۴۶۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین تقسیم بندی‌ها شش شهرستان استان در وضعیت زرد و شش شهرستان دیگر نیز در وضعیت آبی قرار دارند، اما به جرأت می توان گفت کرونا ویروس به شدت در کمین است و‌ به دنبال فرصت می گردد.
شش شش مساوی / شرایط استان مرکزی پایدار اما به شدت شکننده است / خمین و ساوه نیز به وضعیت آبی در آمدند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان خاطرنشان کرد: طبق آخرین تقسیم بندی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های کمیجان، فراهان، دلیجان، خنداب، آشتیان و اراک در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: دو شهرستان ساوه و خمین در این هفته به رنگ آبی در آمدند و به شهرستان‌های زرندیه، محلات، تفرش و شازند اضافه شدند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: وضعیت پایدار امروز به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و برکات طرح شهید سلیمانی، کمک و یاری سپاه، بسیج و هلال احمر و همچنین پایبندی مردم به محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی رقم خورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به اینکه گونه های جهش یافته کرونا در کشورهای همسایه مشاهده شده است و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید با درایت بسیار نسبت به پروتکل های بهداشتی کوشا بوده و برای سلامتی خود ارزش قائل باشیم.

وی افزود: تجربه یک سال گذشته و به خصوص پیک های سنگین ماه های گذشته به همگی ما اثبات کرد که ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبوده و نباید به نرمی با آن برخورد کرد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی بعضی از مقاطع تحصیلی و برخی اصناف می‌توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی خاص و زیر نظر بازرسین بهداشتی فعالیت خود را آغاز نمایند، اما این به معنی تجمع و برگزاری اجتماعات گوناگون نمی باشد، چراکه همچنان مراسم ها و اجتماعات گوناگون بستری مناسب برای انتقال ویروس کرونا علی الخصوص از افراد بدون علامت و ناقل می باشد.

وی در پایان خطاب به مردم استان مرکزی گفت: امیدواریم مردم استان مرکزی به تمامی نکات بهداشتی پایبند باشند و مطابق دستورات ستاد ملی و استانی کرونا رفتار نمایند، تا بتوانیم به زودی این ویروس را از  شهر خود بیرون نماییم.


نظر شما :