طب اورژانس خط مقدم برخورد با تمامی بیماران

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۵ کد : ۱۴۷۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۰۲
متخصص طب اورژانس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رشته طب اورژانس خط اول برخورد با تمامی بیماران است.
طب اورژانس خط مقدم برخورد با تمامی بیماران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا سیستانی در برنامه رادیویی صدای سلامت از رادیو شبکه آفتاب، بیان کرد: رشته ای که به ظاهر دیده نمی شود، اما در باطن با انواع و اقسام بیماران سر و کار دارد و خط مقدم برخورد با تمامی بیماران است.

وی افزود: در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک که جزو سانترهای اصلی تروما است به دلیل اینکه شهر اراک در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد، بیماران تصادفی بسیار زیادی به این مرکز منتقل می شوند که کارهای اولیه آنها توسط متخصصین طب اورژانس صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: در اپیدمی سهمگین کرونا تعداد زیادی از همکاران طب اورژانس به این بیماری مبتلا شدند، چرا که بیماران کرونایی در بسیاری از مراکز در اورژانس ساماندهی می‌شوند و بعضی مواقع نیاز است که اینتوباسیون توسط همکاران طب اورژانس صورت بگیرد.

دکتر سیستانی تصریح کرد: رشته طب اورژانس یک طبابت محض است و عاشقانه به طبابت بیماران می پردازیم؛ علاوه بر اینکه این رشته چالش‌های بسیار زیاد و پستی و بلندی های دردناکی دارد، اما لذت های معنوی زیادی نیز به همراه خود دارد و چه لذتی بالاتر از این که شرایط بسیار ناپایدار بیماران توسط طب اورژانس به شرایط پایدار می رسد.


( ۲ )

نظر شما :