پوشش خلاهای موجود و رفع چالش ها با حمایت وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۴۷۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم چالش‌ها و خلاهای موجود را پوشش دهیم و بودجه‌های عمرانی نیز تامین گردد.
پوشش خلاهای موجود و رفع چالش ها با حمایت وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مشاور سلامت نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاونین دانشگاه و مسئولین بیمارستان امیرالمومنین(ع) افزود: پیک های کرونا مشکلات و چالش‌های وجود داشته را بسیار برجسته ساخت و کار ما را از حیطه اصلی دور نمود.

وی اظهار داشت: تقسیم منابع و تجهیزات نیاز است که از روی اصول و نیازهای هر استان صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: زمانی می توانیم به رسالت اصلی خود متمرکز شویم که همه چیز ساماندهی شود و در جای خود باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: در شهر اراک تنها ۵ بیمارستان وجود دارد که یکی از آنها مرکز درمانی بیماران سرطانی، دیگری سانتر زنان، اطفال، داخلی و تروما است، با این منابع محدود کنترل و مدیریت کرونا و بیماران دیگر همزمان به شدت سخت بود.

وی یادآور شد: استان مرکزی یک استان صنعتی می باشد با منابع محدود که توان مالی بسیار پایینی دارد و در این مدت تمام فشارها روی دانشگاه علوم پزشکی بود، اما مجبور شدیم در بعضی مواقع بخش خصوصی را نیز به کمک بیاوریم.

دکتر جمالیان افزود: امیدواریم پیک بعدی این بیماری به وقوع نپیوندد چراکه به شدت نگران هستیم چگونه با کمترین آسیب به مردم و منابع محدود بتوانیم کنترل این بیماری را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: در این مدت پرسنل بهداشت نیز علی‌رغم تلاش ها و فداکاری های زیادی که نمودند، بسیار کم دیده شده متاسفانه در پرداختی آنان نیز  چالش‌ها و مشکلات زیادی وجود داشت، اما به برکت طرح شهید سلیمانی و تلاش و همکاری شبانه روزی همه دستگاه های مربوطه، بسیاری از خلاهای موجود، پوشیده شد و این بیماری  در حال حاضر تا حد زیادی تحت کنترل درآمده است.

دکتر کیانی، عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور سلامت نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم کارنامه استان مرکزی را در مقابله با کرونا، مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طی مدت ۱۱ ماه مبارزه با کرونا همکاران در واحد دانشگاه علوم پزشکی اراک خصوصاً معاونت درمان، بهداشت و بیمارستان های سانتر  زحمات زیادی کشیدند و رضایتمندی از پرسنل و خدمات درمانی نشان دهنده تلاش‌ها و کوشش‌های شبانه روزی این عزیزان است.

وی افزود: شاخص های آماری قابل قبولی در سطح استان مرکزی وجود دارد که با توجه به شرایط و امکانات و کارهای بزرگی که انجام شده، نیازمند حمایت بیشتر در خصوص امکانات و تجهیزات می باشد، که ان‌شاءالله شاهد پیشرفت امکانات و تجهیزات درمانی باشیم.


نظر شما :