ارائه خدمت به بیماران سرطانی در مرکز درمان سرطان استان و غرب کشور

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۴۷۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۷۸
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: با کاهش مبتلایان به کرونا و بازگشت به روال قبل بیمارستان، این مرکز درمانی نیز به طور ویژه به بیماران سرطانی می پردازد.
ارائه خدمت به بیماران سرطانی در مرکز درمان سرطان استان و غرب کشور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آذین احمری افزود: با تعیین این مرکز در موج قبلی کرونا به عنوان سانتر کرونا، گاها مجبور به انتقال بیماران سرطانی به مراکز درمانی دیگر بودیم که با فروکش کردن کرونا، مجددا بر روی درمان بیماران سرطانی تمرکز کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه سرطان قابل درمان است اگر به موقع تشخیص داده شود، افزود: با خود مراقبتی و تشخیص به موقع می توان از وقوع سرطان پیشگیری و یا این بیماری را درمان نمود.
وی تاکید کرد: با کنترل عوامل محیطی و تغییر سبک زندگی می توان تا ۴۰ درصد از وقوع سرطان پیشگیری کرد.
دکتر احمری بیان کرد: با غربالگری و شناسایی زودهنگام سرطان می توان تا ۵۰ درصد درمان مناسب و موثر را برای بیماران ارائه داد.
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در ادامه خاطرنشان کرد: ترک دخانیات، فعالیت های بدنی منظم، تغذیه مناسب و سالم، کاهش وزن، حفظ ایمنی شرایط کار و داشتن زندگی روانی و اجتماعی سالم می‌تواند از وقوع بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری نماید.
وی تاکید کرد: ۴ سرطان در حال حاضر در جوامع امروزی و در برنامه های سلامت کشوری قابل پیشگیری و تشخیص زودهنگام است، از جمله سرطان پستان، دهانه رحم، روده بزرگ و پروستات که در طرح های تشخیصی و غربالگری های  مختلف مردم می‌توانند تحت نظر آموزش و غربالگری مراقبین سلامت در پایگاه های بهداشتی قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: امید است که هفته ملی سرطان بتواند مردم را تشویق نماید که به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند و با تشکیل پرونده سلامت و انجام غربالگری های مختلف از وقوع سرطان‌ها جلوگیری شود و یا با تشخیص زودهنگام بتوان درمانی مناسب برای بیماران ارائه داد.
گفتنی است هفته پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم تا هفتم بهمن ماه سال‌جاری با شعار "سرطان قابل درمان است با خود مراقبتی و امید"، نامگذاری شده است و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :