آمادگی رسیدن کرونا به استان را داشتیم

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰ کد : ۱۴۸۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اولین جلسه کرونای استان مرکزی، ۶ بهمن سال گذشته تشکیل شد.
آمادگی رسیدن کرونا به استان را داشتیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات امنا دانشگاه افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرایط استان خوب است و در ادوار گذشته نیز توانسته ایم تا حد قابل قبولی این بیماری را در استان خوب مدیریت کرده و جزء استان های پیشرو باشیم.
وی اظهار داشت: چند استراتژی را برای مهار این ویروس در استان به صورت همزمان پیش بردیم تا نسبتا به نتیجه رسیدیم.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود تنها ۵ بیمارستان در مرکز استان درگیر نکردن تمامی آنها به درمان بیماران کرونایی اولین استراتژی مجموعه علوم پزشکی استان بود که به مرور زمان و تکمیل ظرفیت شدن ساننتر کرونا در پیک اول (بیمارستان آیت ا..خوانساری)، بیمارستان های دیگر به عنوان سانتر کرونا معرفی و وارد این میدان نبرد شدند.
وی خاطر نشان کرد: سه تیم تامین وسایل حفاظت فردی تشکیل شد که ماموریت تامین تمامی وسایل را برای پرسنل بر عهده داشتند و خدا را شاکریم که با تلاش شبانه روزی آنان و انجام این ماموریت هیچ مورد فوتی در میان پرسنل نداشته ایم.
متولی سلامت استان مرکزی تصریح کرد: ارتقا تجهیزات نظیر تخت های آی سی یو، دستگاه اکسیژن ساز و ... و جابجایی پرسنل برای پشتیبانی هر بیمارستانی که به عنوان سانتر کرونا در هر پیک انتخاب می شد، از دیگر استراتژی های دانشگاه علوم پزشکی برای مهار این بیماری بود.
دکتر جمالیان یادآور شد: راه اندازی تله مدیسین و خط ۳۸۳۹ از دیگر اقداماتی بود که در جهت کاهش ازدحام مردم به بیمارستان ها موثر بود، اما همچنان با این ویروس ناشناخته و سرکش با مشکل مواجه بودیم تا اینکه با آغاز طرح شهید سلیمانی و همکاری بسیار خوبی که در استان بین اعضاء شکل گرفت توانستیم روزهای آرام تری را نسبت به ماه های قبل تجربه کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تقویت شبکه بهداشت و درمان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در برخی از اوقات از ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز جلوتر بودیم و با نظر استاندار و نماینده ولی فقیه، تصمیمات خوبی اتخاذ و اجرا می شد که از جمله مهمترین آن می توان به تعطیل کردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی اشاره کرد که اولین استان کشور بودیم.
وی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی کلینیک طب سنتی ویژه کرونا، ساخت کیت تشخیص همزمان دو نوع آنفوالانزای a، b و کرونا و شربت موکوزیت توسط اعضای هیات علمی اراک از دیگر اقدامات و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی اراک بود.
گفتنی است رصد بیماران پرخطر، زمینه ای، مادران باردار و رصد داروخانه ها به صورت شبانه روزی از دیگر محورهای سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه بود.
دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه هیچ بیماری در زمان شیوع کرونا پشت درب های مراکز درمانی نماند و نخواهد ماند، گفت: دومین استان سالمند و جزء چهار استان صنعتی کشور بودن،(مراودات اقتصادی و اجتماعی با دیگر استان ها) کنترل و مهار این بیماری را قدری در استان دشوار کرده بود.


نظر شما :