راه اندازی فیزیوتراپی و واحد سمعک در دانشکده توانبخشی اراک

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۴۸۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۳۰
رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشکده از سال ۹۱ شروع به کار کرده و در حال حاضر ۱۴۵ دانشجو دارد.
راه اندازی فیزیوتراپی و واحد سمعک در دانشکده توانبخشی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر لیلا پور سعادت افزود: اهداف آموزشی این دانشکده، بسته های آموزشی، جذب دانشجوی کارشناسی ارشد، جذب اعضای هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و راه ‌اندازی رشته فیزیوتراپی در دانشکده با توجه به نیاز استان جهت تربیت نیروی متخصص در این رشته می باشد.

وی اظهار داشت: اتفاق خوب دیگری که انشاالله در آینده شاهد آن خواهیم بود راه اندازی واحد سمعک در درمانگاه باغچه بان با حضور اعضای هیات علمی خواهد بود؛ کلینیک از صفر تا صد برای تنظیم سمعک خدمات ارائه می دهد و با تشخیص  متخصصین ENT، بررسی‌های بیشتر تنظیم سمعک، تربیت شنیداری و در نهایت اجرای گفتار درمانی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این دانشکده برنامه‌های آموزشی مدونی برای تمامی دانشجویان وجود دارد، متاسفانه با توجه به شروع کرونا ما آموزش مجازی را پیگیری کرده‌ایم و خوشبختانه در قسمت  آموزش مجازی دانشکده توانست به اهداف خوبی برسد‌.

رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر دو کلینیک طلوع و باغچه‌بان خدمات توانبخشی با پیشرفته ترین تجهیزات و با تعرفه‌های دولتی در ۴ رشته کاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی و گفتار درمانی به مردم ارائه می دهد.

دکتر پورسعادت در ادامه ضمن اشاره به اینکه از اهداف اولیه این دانشکده و درمانگاه‌ها، تجهیز واحدهای مذکور جهت بهینه‌سازی خدمات توانبخشی است، خاطرنشان کرد: همچنین در صدد راه اندازی یک واحد کار درمانی شناختی در کلینیک باغچه بان هستیم که این واحد کمک زیادی به بازتوانی بیماران آلزایمری و بیمارانی که دچار فراموشی شده اند، می کند.

وی تاکید کرد: این واحد به محض نصب و راه اندازی نرم افزار در اسرع وقت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در بیمارستان های امیرکبیر و ولی عصر از مردادماه بخش کار درمانی فعال شده است، که کمک بسزایی در بازتوانی و برگشت به زندگی عادی در بیماران دچار ناتوانی و کم توانی می باشد.

دکتر پورسعادت با تاکید بر این موضوع که قسمت عمده کار بیماران بعد از بیمارستان بازتوانی است، گفت: در قسمت گفتار درمانی، یک دستگاه استروسکوپ که تعداد محدودی از آن در کل کشور وجود دارد، خریداری شده که با استفاده از آن مشاهده تارهای صوتی، تشخیص و درمان بیماری های تارهای صوتی انجام می گیرد.

وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده با هلال احمر، بهزیستی و آموزش و پرورش، غربالگری بیماری های خاص در نوزادان و کودکان ناتوان با تعرفه های دولتی انجام می‌گیرد که در این زمینه از دکتر جمالیان رییس دانشگاه و دکتر آشتیانی معاون آموزش دانشگاه به جهت مساعدت های مناسب و کافی، کمال تشکر را داریم.

وی عنوان داشت: در حال حاضر تنها مشکل مکان واحد فیزیوتراپی است که امیدواریم در آینده رفع شود، در این واحد تجهیزات به روزی وجود دارد و در نهایت سعی شده است که در تمامی بخش‌ها به صورتی چیدمان باشد که بیماران دچار سردرگمی نشود.

دکتر پورسعادت در پایان، ارائه خدمت به جامعه ناتوان و کم توان با تعرفه دولتی را از افتخارات این دانشکده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد خیرین در این حوزه بیشتر ورود کنند.


( ۵ )

نظر شما :