تا رسیدن به شرایط آرمانی همچنان فاصله داریم

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۴۹۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: شرایط کرونایی در این شهرستان و استان مرکزی متزلزل و ناپایدار است و تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله بسیار زیادی داریم.
تا رسیدن به شرایط آرمانی همچنان فاصله داریم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ افزود: در این میان بیماران قلبی عروقی، کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ریوی هستند، افراد زیر ۱۸ سال و سالمندان، مادران باردار و کسانی که در دوره ریکاوری بیماری های عفونی قرار دارند و کسانی که وضعیت اقتصادی نامناسب دارند، جزو گروه های پرخطر تلقی می شوند و باید بیشتر از سایرین به سلامت خود اهمیت دهند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس در محیط های خانوادگی نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این راستا امیدواریم با طرح هایی که در دست اقدام است از قبیل غربالگری هایی که توسط تیم های بهداشت و سلامت با همکاری بسیج و آغاز طرح شهید سلیمانی، بتوان از ورود و انتقال این بیماری بین خانواده ها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ جلسه کمیته آموزشی همگانی در شبکه و سایر پایگاه های سلامت توسط کارشناسان شبکه و با حضور پرسنل خانه‌های بهداشت، بسیج و روستاهای مختلف و همچنین  ۱۵ جلسه نیز در کمیته های پایش و نظارت توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای برگزار شده است.

دکتر واعظ گفت: شهرستان شازند با جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفر که ۵۰ درصد آن را جمعیت شهری و ۵۰ درصد آن را جمعیت روستایی شامل می‌شود که ۱۱۸ واحد بهداشتی درمانی به جمعیت های تحت پوشش این شهرستان، خدمات بهداشتی درمانی را ارائه می دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند خاطرنشان کرد: از مجموع این واحدها، ۲۰ مرکز جامع خدمات بهداشتی و درمانی هستند، ۱۲ مرکز جامع روستایی و ۸ مرکز جامع خدمات شهری اند که از این تعداد چهار مرکز به صورت شبانه‌روزی اداره شده و سه مرکز  نیز  برای کنترل بیماری کرونا منتخب شده اند.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۲ پایگاه سلامت شهری تحت عنوان PHC، شهری وجود دارند که خدمات سلامت را به جمعیت شهری ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان ۶ پایگاه اورژانس شهری و بین شهری وجود دارد که چهار پایگاه آن زیر نظر مستقیم شبکه بهداشت شازند و ۲ پایگاه بین جاده‌ای روناس و توره زیر نظر مستقیم مرکز فوریت های استان فعالیت می‌کنند.

دکتر واعظ در پایان یادآور شد: در طرح توسعه نظام سلامت، ساخت ۳ پایگاه شهری، مهاجران، شازند و توره، و ۴ پد فرودگاهی (شازند، مهاجران، توره و هندودر) در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و آغاز به کار این پایگاه ها  و اورژانس هوایی، خدمات با کیفیت تری را به مردم این منطقه ارائه دهیم.


نظر شما :