حفظ خونسردی و بیان شرایط بیمار در هنگام تماس با ۱۱۵

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۴۹۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۱
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست در زمان تماس با خطوط ۱۱۵ خونسردی خود را حفظ نمایند، شرایط بیمار را به صورت کامل و خلاصه برای کارشناسان توضیح داده و آدرس محل مورد نظر را به صورت دقیق و با نام های جدید ذکر نمایند.
حفظ خونسردی و بیان شرایط بیمار در هنگام تماس با ۱۱۵

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی همچنین به رانندگان در معابر شهری و جاده ای توصیه کرد راه را برای عبور آمبولانس، باز کنند تا بیماران در اسرع وقت به مراکز درمانی برسند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس در سطح شهرستان ها و ۲۰ پایگاه در سطح جاده مشغول به فعالیت هستند که مجموعا پانصد نیروی عملیاتی در این مراکز خدمت می کنند.

وی تاکید کرد: ماموریت‌ پایگاه‌های اورژانس جاده ای بیشتر شامل حوادث ترافیکی و گاها ماموریت های داخل روستاهای اطراف شهرستان ها است، اما ماموریت پایگاه های اورژانس شهری اکثرا در قالب ماموریت های تنفسی، قلبی، مسمومیت ها و اورژانس هایی است که در طی روزها به کرات از مرکز پیام دریافت می شوند.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: واحد عملیات بحران از جمله واحدهای اورژانس است که مسئولیت رصد و پاسخگویی به حوادث ویژه در سراسر استان از قبیل حوادث ترافیکی با مصدومین بالا، خودکشی ها، مرگ های مشکوک، سقوط، زلزله و سیل است که  از طریق این مرکز جمع آوری شده و به وزارت بهداشت ابلاغ می شود، را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: واحد دیگر این مرکز، پایش مراقبت های بالینی(MCMC) است که وظیفه مانیتورینگ و ارزیابی تمام ورودی های بیمارستان های استان و بخش های ویژه از قبیل اورژانس، icu و ccu و  آمار و اطلاعات مربوط به بستری بیماران، ترخیص آنها و تعداد و اعزام آنها از خارج استان به داخل و یا بر عکس را بر عهده دارند.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی استان از سال 97 تاکید کرد: واحد دیگر، اورژانس هوایی است که از زمان شروع به کار خود، ماموریت های موفقی را سپری کرده و برای مناطقی که شرایط ترافیک جاده ای اجازه عبور آمبولانس زمینی را نمی دهد و همچنین برای مناطق صعب العبور، برای انتقال بیماران از سراسر استان و شهرستان هایی که بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ندارند برای اعزام بیماران به مرکز استان در کمتر از ۱۰ دقیقه این کار با بالگرد صورت می گیرد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی تعداد ۵۰ آمبولانس عملیاتی، ۲۰ آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که می تواند همزمان ۱۱ بیمار را منتقل کند، یک دستگاه هلی‌کوپتر و ۴ دستگاه موتور آمبولانس برای دسترسی سریعتر به مصدومین در مناطق پرتردد و پرترافیک دارد، اما نیاز است برای ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم استان این تجهیزات نیز ارتقاء یابند.

دکتر بهرامی در پایان گفت: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی از سال ۵۴ در کشور ایران بنابر یک حادثه آتش سوزی شکل گرفته و در استان مرکزی از همان سال، دو پایگاه اورژانس فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی را در کنار بیمارستان امیرکبیر شروع کرده اند.


( ۱ )

نظر شما :