کرونا و افزایش صد در صدی تخت های ویژه

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۴۹۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک آماری از فعالیت ۹ ماهه اول امسال و سال گذشته در راستای مقابله با ویروس کرونا را ارائه کرد.
کرونا و افزایش صد در صدی تخت های ویژه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده از افزایش صددرصدی تخت های مراقبت ویژه پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
وی گفت: شاخص میانگین کشوری تخت های ویژه به ازای هر صدهزار نفر جمعیت در کشور 16/8 می باشد و این در حالی است که این میزان در استان مرکزی به 16/9 رسیده است که نشان دهنده بالاتر بودن میزان شاخص استانی به کشوری است.
وی بیان کرد: در شاخص تخت های روانپزشکی نسبت استانی به کشوری (5/4-12/6) تفاوت بسیار زیادی وجود دارد که تلاش می کنیم با اضافه کردن 70 تخت روانپزشکی در مجموعه هاشمی سنجانی این اختلاف را کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: در مجموع کل مراکز درمانی آمار نشان از کاهش 16% پذیرش و 40% مراجعه دارد، اما با توجه به انتخاب بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر ریفرال کرونا، این میزان 69% افزایش داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: در شاخص انجام اعمال جراحی نیز با کاهش 21 % سال جاری که مربوط به بیمارستان های امام سجاد(ع) آشتیان، امیرکبیر و امیرالمومنین(ع) و همچنین 12% بیمارستان ولی عصر(عج) که سانتر اصلی تروما استان است، مواجه شده ایم.
دکتر صادقی در پایان گفت: کرونا افت شدید پذیرش بیماران را در کلیه مراکز درمانی استان به همراه داشته است که از این نظر، بیمارستان های مهر خنداب، امام علی(ع) کمیجان و والفجر تفرش کمترین شاخص گردش تخت و پذیرش بیمار را به خود اختصاص دادند که امید می رود با توجه با استقرار نیروی انسانی ماهر و متخصص، این بحران برای جلوگیری از تغییر کاربری هر چه زودتر، مدیریت شود.


( ۱ )

نظر شما :