کارت زرد کرونا به استان مرکزی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۴۹۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد با تغییر وضعیت ۵ شهرستان از آبی به زرد در هفته ی جاری، زنگ خطر موج چهارم کرونا برای استان مرکزی، به صورت جدی به صدا در آمده است.
کارت زرد کرونا به استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان مرکزی طبق اعلام وزارت بهداشت که در آن شهرستان های اراک، تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و محلات زرد و 5 شهرستان آشتیان، خنداب، زرندیه، فراهان و کمیجان همچنان آبی هستند اشاره کرد و گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، جا دارد که مردم همچنان برای جلوگیری از اوج گیری دوباره کرونا و اعمال محدودیت های قبلی، توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: هفته گذشته  وضعیت 5 شهرستان ساوه، خمین، شازند، تفرش و محلات آبی اعلام شده بود که با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در هفته جاری جزء رنگ بندی های زرد قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: مطمئنا این افزایش، ناشی از عدم توجه به پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی است و اگر دیگر شهرستان های آبی رنگ استان نیز نکات بهداشتی به کرات گفته و تاکید می شود را رعایت نکنند، در هفته های آتی زرد خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: برای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از بدتر شدن شرایط، مردم نقش موثری ایفا می کنند چراکه این رنگ بندی ها بسیار شکننده است و می تواند به سرعت و طی یک هفته، به نارنجی و حتی روزهای بعد به شرایط بحرانی و قرمز برسد.

دکتر جمالیان تصریح کرد: موج چهارم در سایه بی توجهی و غفلت مسئولان و مردم آرامیده و در انتظار فرصتی است تا ضربه ی خود را وارد کند.

وی با اشاره به اینکه خطر موج چهارم کرونا در اسفند بسیار جدی است تاکید کرد: علت اصلی این نگرانی، افزایش دورهمی ها، تجمعات و مسافرت هاست و اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و رفت و آمدها در اماکن عمومی بیشتر شده است.

وی یادآور شد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود و موج چهارم آغاز شود، مطمئنا محدودیت های سخت گیرانه ای به مراتت سخت تر از قبل، باز خواهد گشت و عید نوروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


( ۵ )

نظر شما :