سیر صعودی کرونا و موج چهارم

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۵۰۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه خبرهای خوشی از روزهای آینده به گوش نمی رسد، البته اگر با همین فرمان پیش برویم.
سیر صعودی کرونا و موج چهارم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این وضعیت نشان می‌دهد مردم از حداقل پروتکل‌های بهداشتی نیز تمکین نمی‌کنند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل‌ رسیده است.
وی بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا، تأکید کرد و اظهار داشت: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلی، منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم. 
وی بیان کرد: افزایش نگران‌کننده آمار مبتلایان و بستری‌ها بسیار جدی است و این شاید شروع موج چهارم باشد.
دکتر جمالیان گفت: اگر دچار پیک جدیدی در کشور شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ زیرا ممکن است ویروس جهش یافته و مقاوم شود.
متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: با این حال با توجه به ماهیت ویروس کرونا ممکن است که میزان شیوع و ابتلا به آن بیش از موج قبلی باشد که البته با توجه به تجارب موفق موج های قبلی و مهار نسبی آن امیدواریم با نظارت و پایش مستمر، بتوان از وقوع موج چهارم پیشگیری کرد.


( ۲ )

نظر شما :