پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک جزء دانشمندان برتر جهان شناخته شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۵۰۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از قرار گرفتن نام پژوهشگر اراکی، دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی در فهرست دانشمندان برتر جهان بر اساس شاخص دانشگاه استنفورد، خبر داد.
پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک جزء دانشمندان برتر جهان شناخته شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ضمن تبریک به دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی، گفت: دانشگاه استفورد هرساله دانشگاه‌های کشورهای مختلف را بررسی و آنالیز کرده و دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد را اعلام می‌کند، دکتر درویشی نیز جزء دانشمندان ۲ درصد برتر اعلام شده است.

وی افزود: فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی مستندات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده است و در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در مجله Plos Biology منتشر شده است.

وی گفت: ۱۵۹۶۸۳ پژوهشگر در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه بندی شده اند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: ارزیابی و انتخاب این محققان براساس شاخص کامپوزیت C و معیار‌های شش گانه Total citation، H-index، Coauthorship-adjusted H-index، Total citation to single authored papers، Total citation to single+first authored papers وTotal citation to single+first+last authored papers بوده است.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: دکتر درویش با انتشار ۷۹ مقاله و ثبت و انتشار اولین مقاله در سال ۲۰۰۸ در این مجله بر اساس شاخص c رتبه ۷۹۶۰۳ را کسب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: به خود می بالیم که تلاش‌های چندین و چند ساله عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر درویشی هم اکنون به ثمر نشسته است و باعث افتخار تمام ماست که پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مجله به رسمیت شناخته شده است.

وی تاکید کرد: در این عصر کرونایی که کمتر مجال و فرصتی برای شادمانی پیدا می شود خبرهای مسرت بخشی من جمله می‌تواند باعث خرسندی مجموعه علوم پزشکی اراک شده و امیدواریم که تجارب دکتر درویشی و علم و توانایی ایشان بتوانند بیشتر کمک کننده ما باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: مجدداً درخشیدن عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر درویشی و کسب چنین موفقیت بزرگی را به ایشان، اعضاء هیئت علمی دانشگاه و تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای ایشان موفقیت روز افزون را از خداوند متعال خواستارم باشد تا در آینده شاهد موفقیت بیش از پیش دیگر اعضای هیات علمی نیز باشیم.

( ۴ )