نوشتن پژوهش با هدف منفعت برای مردم با ارزش تر از همه چیز است

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۵۰۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۹
دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، جزء دانشمندان برتر جهان شناخته شد.
نوشتن پژوهش با هدف منفعت برای مردم با ارزش تر از همه چیز است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی گفت: نوشتن پژوهش زمانی برای محقق و پژوهشگر، دلچسب و سود بخش است که منفعت آن برای مردم شهر، استان و کشورش باشد.

وی افزود: اولین مقاله بنده در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان حذف فلزات سنگین با استفاده از جاذب و آخرین مقاله در سال ۲۰۲۰ با عنوان حذف ترکیبات دارویی با استفاده از سیستم تصفیه خاص که مبتنی بر عملکرد نانو ذرات است به چاپ رسید.

وی تاکید کرد: دانشگاه استنفورد بر اساس داده‌های اسکوپوس، پژوهشگران ۲ درصد را معرفی می کند که امیدوارم وجه مثبت این اقدام، تشویق و ترغیب سایر پژوهشگران و دانشجویان برای انجام کارهای پژوهشی و در نهایت ایجاد یک طرح عملیاتی و مثبت برای جامعه باشد.

دکتر درویشی چشمه سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم و موفقیت، همکاری های فرادانشگاهی با پژوهشگران داخلی و خارجی داشته ایم که منجر به پژوهش هایی در زمینه تاثیر داروهای خاص بر روی بافت جاذب و هدف، شده است.

وی تاکید کرد: حیطه کاری اینجانب، تحقیق در مورد بهداشت محیط و حذف مواد سرطان زا و مواد مضر دارویی از محیط های آبی و فاضلاب مبنی بر نانوتکنولوژی است، چرا که سیستم روتین تصفیه کارایی کافی برای حذف تمامی این مواد آلاینده و مضرات را ندارند‌‌.

وی تحقیق در مورد نانو ذرات و کاربردهای وسیعی آن در صنعت و پزشکی، زخم ها و درمان بیماری ها با استفاده از روش ساده و ارزان قیمت و سنتز این مواد را از جمله مهمترین برنامه های  آینده کاری خود برشمرد و گفت: گام برداشتن برای ایجاد یک طرح موثر برای مردم و ارتقاء سطح سلامت آنان،مهمترین هدف پژوهشگران و محققان است که با توکل به خدا و تلاش و برنامه ریزی دقیق دست یافتنی خواهد شد.


( ۳ )

نظر شما :