آغاز تزریق واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» برای ۱۰۰ نفر از پرسنل بخش های ویژه در شهر اراک

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۵ کد : ۱۵۰۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق واکسن کرونا برای ۱۰۰ نفر از پرسنل بخش های ویژه درگیر با کرونا به صورت رایگان خبر داد.
آغاز تزریق واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» برای ۱۰۰ نفر از پرسنل بخش های ویژه در شهر اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان خاطرنشان کرد: پرسنل بخش های ویژه علی الخصوص icu حدود یکسال است که با این بیماری نفس گیر به صورت شبانه روز در حال مبارزه بوده و امروز مورخ ۲۱ بهمن ماه برای ۱۰۰ نفر از پرسنل بخش های ویژه در گیر با کرونا در شهر اراک از جمله پزشکان و متخصصان بیهوشی، پرستاران و نیروهای خدمات تزریق دوز نخست واکسن روسی کرونا آغاز شد.
وی افزود: حدود سه هفته بعد دوز دوم این واکسن تزریق می شود، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنلی است که در بخش های ویژه علیه کرونا مشغول به فعالیت هستند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: واکسیناسیون بعد از کارکنان بخش های مراقبت ویژه بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت به تدریج برای سایر گروه های آسیب پذیر، افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای و سپس گروه های هدف دیگر گسترش می یابد تا به پوشش بالای ۷۰ درصد در کشور برسد.
وی خاطرنشان کرد: اندیکاسیون تزریق این واکسن با پرسنلی بوده که قبلا به کرونا مبتلا نشده و اولویت آن با کسانی است که در بخش های ویژه علیه بیماری کرونا مشغول به خدمات رسانی هستند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: سودجویان همچنان در حال شایعه پراکنی هستند و خبرهای دروغین و کذب مبنی بر آسیب رسانی این واکسن در فضای مجازی پخش شده است، اما این اطمینان را می دهیم که وزارت بهداشت نخست از ایمنی و کارایی این واکسن مطمئن شده و سپس آن را وارد کشور کرده است، همچنین در مجلات معتبر دنیا نیز کارایی این واکسن تا تا بالای ۹۱ درصد مشخص شده و حداقل عوارض جانبی را دارد.
وی خاطرنشان کرد: این واکسن از کشور روسیه با پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات و در زنجیره سرد به فرودگاه امام‌خمینی(ره) منتقل شده و از آنجا نیز با بهترین و مجهزترین امکانات و زنجیره سرد به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است.


( ۵ )

نظر شما :