خبرهای خوبی در راه است

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۷ کد : ۱۵۰۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۷۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توکل به خداوند متعال در مراحل بعدی به تعداد مورد نیاز، افراد متناسب با میزان خطر واکسینه خواهند شد.
خبرهای خوبی در راه است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی، تاکید کرد: واکسن اسپوتنیک v برای ۱۰۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش های ویژه تلقیح شده در طی سه هفته آینده دوز بعدی تزریق می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سایر بخش های درمانی نیز تقاضایی مبنی بر تزریق این واکسن وجود داشت، اما متاسفانه در این مرحله با توجه به تعداد محدود امکان پذیر نبود و پرسنل شاغل در بخش های ویژه مخصوصاً کرونا اولویت تزریق داشتند.
دکتر صادقی نوید این خبر خوب را به همگان داد که در مراحل توزیع بعدی، افراد متناسب با میزان خطر علیه کرونا  واکسینه خواهند شد.
وی ضمن اشاره به اینکه در فضای مجازی شایعاتی مخرب بر علیه این واکسن وجود دارد، گفت: آمار و ارقام و شواهد علمی نشان دهنده از کارایی و اثربخشی مناسب واکسن بوده و در مقایسه با واکسن هایی که در کشورهای غربی توزیع شده کم خطر می باشد و عوارض کمتری دارد، اما با توجه به این که همگان از استفاده صحیح فضای مجازی آشنایی ندارند، خواهشمندیم که افراد به خبرهای کذب که از سایت های دروغین منتشر می شود، اعتنا نکنند و تنها اخبار موثق را از سایت های معتبر و علوم پزشکی دنبال کنند.
دکتر صادقی بیان کرد: در مراحل توضیح بعدی واکسن آسترازنکا در داخل کشور توزیع می شود، اما این واکسن روسی نیز اثر بخش بالایی دارد و به منظور اعتماد سازی پزشکان نخست واکسینه شدند.
وی در پایان گفت: از نظر امکانات پزشکی، آمبولانس و تجهیزات مشکلی نداشتیم و واکسن در زنجیره کاملاً سرد به استان و به این مرکز رسیده است و امیدواریم که تا واکسینه شدن اکثریت مردم پایبندی به پروتکل های بهداشت همچنان وجود داشته باشد.


( ۲ )

نظر شما :