متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) از فوائد و کارایی واکسن روسی می گوید

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۵۱۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۲
دکتر حسین حکیم زاده گفت: به گفته محققین، ویروس شناسان و دانشمندان، واکسن اسپوتنیک وی نسبت به سایر واکسن های نام و نشان دار از جمله فایزر و مدرنا، کارایی و اثر بهتری دارد.
متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) از فوائد و کارایی واکسن روسی می گوید

به گزارش وب دا مرکزی، وی افزود: در مجله لنست (Lancet) که یکی از ژورنال های معروف پزشکی است و مقالات اصل و مهم در آن به چاپ می‌رسد، از کارایی و تایید این واکسن سخن به میان آمده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که از آغاز اپیدمی کرونا در بخش ویژه(icu) با این بیماری درگیر هستم، بدون هیچ ترسی به عنوان دومین پزشک، نخستین دوز این واکسن را دریافت کردم.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه خاطرنشان کرد: در خصوص کارایی و تاثیر این واکسن باید نگاه سیاسی نداشته باشیم و واقع گرایانه به این قضیه بنگریم.

دکتر حکیم زاده تصریح کرد: از زمان پیدایش فضای مجازی و ارتباطات گسترده از طریق این شبکه، افراد سودجو به دنبال انتشار اخبار کذب و تنها منافع خود بودند و از زمان پیدایش ویروس کرونا بازار خبرهای کذب و سودجویان داغ تر شده است اما باید آگاه بود و تنها اخبار موثق را از شبکه‌های مورد اطمینان و علوم‌پزشکی دنبال کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این واکسن روسی برای اکثریت گروه‌های هدف تزریق شود، چرا که ایمنی کارایی این واکسن اثبات شده است.


( ۵ )

نظر شما :