مبارزان خط مقدم کرونا اولین دریافت کنندگان واکسن روسی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۲ کد : ۱۵۱۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۸
متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه گفت: با توجه به اینکه پرسنل بخش های ویژه یک سال بی وقفه در حال مبارزه با این بیماری هستند، بنابراین به عنوان اولین دریافت کنندگان واکسن روسی انتخاب شدند.
مبارزان خط مقدم کرونا اولین دریافت کنندگان واکسن روسی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد فرخی افزود: واکسن روسی برای گروه‌های مختلفی در کشورهای گوناگون تلقیح شده و در کشور ایران نیز برای گروه‌های هدف بر اساس پروتکل تدوینی وزارت بهداشت تزریق شده است‌.

وی اظهار داشت: طبق این پروتکل، متخصصین و پرستاران شاغل در icu در اولویت بوده و این واکسن را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت توزیع اولین واکسن و مبنی بر تصمیم  مسئولان، سانتر درمان کرونای استان مرکزی به عنوان اولین مرکز، تزریق این واکسن را برای گروه‌های هدف آغاز کرد و همکاران حوزه معاونت بهداشتی کار تزریق این واکسن را انجام دادند.

دکتر فرخی تاکید کرد: بنابر گفته محققین و دانشمندان واکسن اسپوتنیک وی  امتحان خودش را پس داده، بنابراین جای هیچ‌گونه ترس و نگرانی وجود ندارد.

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه تصریح کرد: امیدواریم که تزریق این واکسن برای گروه‌های هدف به مرور زمان، توسعه یابد و با تلاش مسئولین حداکثر افراد علیه این بیماری واکسینه شوند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه بیماری کرونا هنوز وجود دارد و سویه های جدید این بیماری در حال گردش هستند، گفت: امیدواریم که مردم عزیز همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی تا واکسینه شدن اکثریت افراد پایبند باشند که روز به روز از آمار ابتلا به این بیماری کاسته شود، تا به زندگی عادی خود بازگردیم و شاهد لبخندهای یکدیگر باشیم.


( ۱ )

نظر شما :