کوچکترین غفلت، بزرگ ترین آسیب را در پی خواهد داشت

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۵۱۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کوچکترین غفلت و سهل انگاری، موج چهارم کرونا را  با بیشترین آسیب ممکن آغاز خواهد کرد.
کوچکترین غفلت، بزرگ ترین آسیب را در پی خواهد داشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: به دلیل  افزایش آمار بیماران سرپایی، بستری ها و تست های آزمایشگاهی و پیدایش واریانت های مختلف ویروس کووید ۱۹ به شدت از وقوع پیک چهارم بیماری در اواخر سال نگران هستیم.

وی اظهار داشت: کرونا همچنان خطرناک و کشنده است و مهم‌ترین عامل تغییر الگوی بیماری است، خوشحالیم که واکسیناسیون علیه این بیماری آغاز شده است، اما تا به ایمنی رسیدن حداکثر افراد علیه این بیماری باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: درست است که واکسیناسیون کادر درمان علیه این بیماری آغاز شده و در آینده هم مردم واکسیناسیون می شوند، اما همچنان مردم باید مراقبت های اولیه مانند بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر جمالیان افزود: طی روزها و هفته‌های اخیر، به دلیل کاهش سطح حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  مجدداً شیب ابتلا به کرونا در اراک و استان مرکزی صعودی شده‌ است و کادر پزشکی هشدار وقوع پیک چهارم در اسفندماه را داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: افراد ناقل و اشخاصی که در دوره کمون این بیماری قرار دارند، کانون‌های خطر شیوع کرونا محسوب می‌شوند که معمولاً این افراد قابلیت مبتلا کردن دیگران را حتی در فرم‌های شدیدتر و مرگبار بیماری را دارند.


( ۲ )

نظر شما :