انجام بیش از هشت هزار و هشتصد RAPID TEST در استان مرکزی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۵۱۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۱
مدیر شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از هشت هزار و ۸۴۰ آزمایش سریع تشخیص ویروس کرونا در سطح استان مرکزی انجام شده است.
انجام بیش از هشت هزار و هشتصد RAPID TEST در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: نتایج آزمایش سریع کرونا برای ۸۶۴ نفر مثبت بود که به ‌منظور پیگیری درمانی به پزشک ارجاع شدند.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۸۶۰ نفر نیز در قالب طرح شهید سلیمانی و با تماس تلفنی خود را بیمار کرونایی اعلام کردند که اقدامات مراقبتی و  رهگیری برای آنان دنبال شد.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۸۸ نفر نیز از سوی تیم مراقبت در استان تحت نظر قرار گرفتند تا مایحتاج آنان تامین و از ارتباط با سایر افراد با هدف جلوگیری از انتشار بیماری، کنترل انجام شود.

حسینی خاطرنشان کرد: ۳۸ هزار و ۹۴۲ بازدید مشترک از اماکن عمومی و واحدهای صنفی و فروشگاهی استان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی بسیج، هلال احمر و بهداشت استان عملیاتی شد.

مدیر شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: چهار هزار و ۱۰۷ اخطار و ۲۴۲ مهر و موم نتیجه بازرسی از واحدهای صنفی و توزیع اقلام بهداشتی در اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

وی تاکید کرد: ۱۴ هزار و ۴۹۵ خانوار نیز در این طرح برای کمک به معیشت مورد حمایت قرار گرفتند.

گفتنی است طرح شهید قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌محور) با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت و با اهدافی نظیر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر در کشور اجرایی شده است.


نظر شما :