سه رکن بهداشت و درمان پایتخت گل ایران

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۵۱۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۳
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: حوزه سلامت این شهرستان، از سه رکن مرکز بهداشت، بیمارستان امام خمینی(ره) و مجتمع عالی سلامت تشکیل شده است.
سه رکن بهداشت و درمان پایتخت گل ایران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی قلیچ خانی افزود: در هر یک از این مراکز اقدامات بهداشتی، درمانی، مراقبتی و ... انجام می شود که با توجه به محدودیت این شهرستان، این سه مجتمع و مرکز نقش مکمل و پشتیبان یکدیگر را نیز ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: دانشکده محلات با دو رشته بیماری ها و بهداشت شروع به فعالیت کرده است که امیدواریم  امسال رشته پروتزهای دندانی نیز اضافه شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در بیمارستان امام خمینی(ره) محلات اکثر تخصص ها از قبیل جراحی عمومی، داخلی، قلب، بیهوشی، اورولوژیست، ارتوپدی، رادیولوژی، متخصص پاتولوژی، آزمایشگاه و چشم پزشک به منظور جلوگیری از خروج همشهریان از شهر جهت مداوا و انجام کارهای درمانی، وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در ادامه ضمن تاکید بر اینکه بهداشت مانند سدی بر جلوگیری از بار اضافی بر دوش درمان عمل می کند، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا مرکز بهداشت و فعالیت های آن نقش بارز و پررنگی در کنترل این بیماری داشته است، چرا که شناسایی بیماران کرونایی، پیگیری و رهگیری آنان به عهده همکاران زحمتکش شبکه بهداشت شهرستان محلات بوده است.

دکتر قلیچ خانی گفت: طی هفته اخیر آمارهای مراجعین سرپایی و بستری ها و تست های rapid و pcr در این شهرستان افزایش یافته که این افزایش آمار می تواند ما را در آستانه پیک چهارم بیماری قرار دهد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های درمانی مناسب برای مقابله طولانی مدت با این بیماری برای هیچ یک از مراکز فراهم نیست و هر بار رخ دادن پیک کرونا به معنی فاجعه ای بزرگ برای همگان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در پایان یادآور شد: امیدواریم با شنیدن این زنگ خطر و مشاهده افزایش آمارها که تلنگری است برای تفکر و جدی تر گرفتن این بیماری، مجدداً دست به دست هم دهیم تا از به وقوع پیوستن موج چهارم جلوگیری کنیم.


( ۲ )

نظر شما :