اختصاص ۲۰۰ دوز واکسن کرونا برای ۱۰۰ نفر در پارت اول

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۵۱۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در نوبت نخست توزیع واکسن روسی، ۲۰۰ دور برای دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر گرفته شده بود که بین ۱۰۰ نفر همکارانی که مستقیماً با این بیماری در ارتباط بودند، تزریق شد.
اختصاص ۲۰۰ دوز واکسن کرونا برای ۱۰۰ نفر در پارت اول

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: واکسن کرونای وارداتی طبق سهمیه وزارت بهداشت به هر استان و دانشگاه های علوم پزشکی تعلق گرفته و آنها نیز مکلف اند مطابق با دستورالعمل های ملی کمیته واکسن کشوری، عمل نمایند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تزریق این واکسن فقط برای پرسنل درمانی شاغل در بخش های ویژه صورت گرفته و در نوبت بعد پرسنل شاغل در اورژانس و سایر بخش ها، کارکنان بهداشت و همچنین افراد پرخطر، بالای 60 سال و دارای بیماری زمینه ای واکسینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: در سهمیه نخست که به استان اختصاص یافت، 55 پرستار، 35 پزشک و 10 نفر نیروی پشتیبانی واکسینه شدند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: افرادیکه قبلاً به کرونا مبتلا شده اند، نباید این واکسن را تزریق کنند چرا که ممکن است واکنشی جدی از خود نشان دهد، اما افرادیکه تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند می توانند با خیالی آسوده این واکسن را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: خوشبختانه تاکنون نه در کشور و نه در استان، هیچ عارضه جدی مشاهده نشده و تنها چند مورد حساسیت رخ داده است و آن هم مربوط به افرادی بوده که قبلاً کرونا داشته و مطابق پروتکل ها رفتار نکرده اند.

وی در پایان مجدداً تاکید کرد: به محض توزیع سهمیه بعدی به استان، واکسیناسیون کرونای گروه های هدف به صورت رایگان انجام می گیرد.


نظر شما :