ارتقاء جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۵۱۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه با تلاش همه همکاران و واحد ها، رتبه دانشگاه علوم پزشکی اراک از ۲۴ در سال ۲۰۱۸ به ۱۹ در ژانویه سال ۲۰۲۱ ارتقاء یافته است.
ارتقاء جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وبدا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این ارتقاء بر اساس  نظام رتبه بندی "وبومتریک" مورد سنجش قرار گرفته و بر اساس آن، مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی(اراک) از رتبه 24 در سال 2018 به 22 در سال 2019 و 20 در سال 2020 و نهایتاً جایگاه 19 در ژانویه سال 2021 ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: رتبه جهانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در جولای سال 2020 (2860) بوده که این رتبه در ژانویه 2021 با 84 نمره ارتقاء به (2776) رسیده است که نشان از به ثمر نشستن تلاش ها و فعالیت های مجموعه همکاران است.

وی تاکید کرد: بر اساس نظام رتبه بندی webometrics که نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را نشان می دهد، درصد تغییر در ژانویه 2021 را 3 درصد نشان می دهد که بیانگر مستمر بودن این تلاش ها و انگیزه همکاران و مجموعه علوم پزشکی در استان مرکزی و اراک است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رتبه بندی بالاتر از استان هایی چون لرستان، اردبیل، مازندران، همدان، کردستان، قم و البرز و ...  قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشک اراک در پایان تصریح کرد: هدف کلی و کلان دانشگاه علوم پزشکی اراک رسیدن به رتبه های تک رقمی و تیپ یک شدن است که مطمئناً با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در مجموعه سلامت استان و البته تلاش های شبانه روزی همکاران رسیدن به این مهم اصلاً دور از دسترس نیست.


( ۱ )

نظر شما :