همکاری و همراهی دانشجویان در دو بخش فرهنگی و رفاهی در ایام کرونا

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۵۱۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۴
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با شیوع ویروس کرونا، دانشجویان همواره در کنار همکاران این واحد بودند.
همکاری و همراهی دانشجویان در دو بخش فرهنگی و رفاهی در ایام کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فخرالدین شریعتمداری افزود: این معاونت از دو بخش فرهنگی و رفاهی تشکیل شده است که در این دو بخش و باقی حوزه ها، دانشجویان، میدان داران اصلی اند و برنامه ها را پیش می برند.

وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی کارهای مختلفی چون اداره تشکل‌ها (سیاسی، اجتماعی و ...) و کانون های دانشجویی، انجمن های علمی، جشنواره و مسابقات و فعالیت های قرآنی، جشنواره سیمرغ و در حوزه هنری علاوه بر تشکیل کمیته ها و  شورای فررهنگی در هر ماه با حضور دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی و بحث و تبادل نظر، برنامه های دیگری از قبیل نقاشی، و شعر و ... درون دانشگاهی و در قالب مسایقات و برنامه ها و جشنواره های استانی و کشوری برگزار می شود.

وی ضمن اشاره به حدود یکساله شدن این بیماری در استان مرکزی، تاکید کرد: هر بحرانی که هر منطقه یا اقلیمی را درگیر می‌کند، تعدادی از نیروهای فداکار و از خود گذشته خارج از چارت اداری و تحصیلی وارد عمل می‌شوند که در استان مرکزی نیز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک جزء اولین استان هایی بودند که به صورت کاملا جهادی و خودجوش در حوزه های بالینی، بیمارستانی، تدارکات و ایجاد کارگاه های تهیه شیلد و ماسک حضور پیدا کرده و  دانشگاه را یاری کردند.

دکتر شریعتمداری همچنین به وجود چندین خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای افزایش ظرفیت یک خوابگاه ۲۴۰ نفره در حال احداث است که ۳۰ درصد پیشرفت کرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: امکانات هر خوابگاه شامل کتابخانه، نمازخانه و بعضی از آنها سالن غذا خوری نیز دارند که در غیر از کرونا غذاها معمولاً در سالن غذاخوری سلف‌دانشگاه سرو می شوند و شب ها برای دانشجویان در محل خوابگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توزیع می شوند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک دو سالن ورزشی بزرگ برای دانشجویان دارد که شامل بدنسازی، ورزش های رزمی و تیراندازی است و دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود از این سال آن ها و امکانات آنها استفاده کنند .

وی تصریح کرد: تیم های مختلفی اعم از بسکتبال، والیبال، فوتبال وجود دارد؛ همچنین ورزش های رزمی و انفرادی و فکری مثل شطرنج نیز وجود دارد که قابل ذکر است که در طی چهار سال اخیر در مسابقات رزمی همچون کاراته صاحب مدال طلا شده ایم.

دکتر شریعتمداری گفت: همچنین در این معاونت با تلاش ها و پیگیری های فراوان، آشپزخانه کاملا صنعتی با ظرفیت پخت و توزیع روزانه ۳۰۰۰ پرس غذا بین خوابگاه ها، ایجاد شده که این مهم با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران این معاونت از تهدید پیش آمده و شیوع این بیماری نهایت استفاده را کرده و آن را به فرصت تبدیل کرده و در این مدت برنامه ریزی و اقداماتی در جهت توسعه و تعمیر واحدهای مختلف پرداختند.


نظر شما :