سربازان گمنام اپیدمی کرونا

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۵ کد : ۱۵۱۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرسنل بهداشت در بحران اپیدمی کرونا همچون سربازانی در خط مقدم ایفای نقش نمودند.
سربازان گمنام اپیدمی کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در وبینار کشوری آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در پیشگیری و کنترل کرونا افزود: در حوزه سلامت همواره بهداشت حرف اول را می زده و بر درمان مقدم بوده، اما در بحران ها و اپیدمی هایی نظیر کرونا نقش این حوزه بارزتر و بیش از پیش پررنگ تر می شود.

وی با اشاره به اینکه بهداشت حرف نخست را در کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر دار می‌زند، بیان کرد: خوشبختانه در استان همکاران بهداشتی در این معاونت شبانه روز برای حفظ سلامت مردم و هم استانی های خود به خصوص از روز نخست شیوع این ویروس منحوس تلاش کردند که در کمتر مجامعی حرفی از آنها به میان آمده است.

دکتر جمالیان در پایان افزود: با تلاش ها و مجاهدت‌های فراوان همکاران در حوزه بهداشت، بار زیادی از دوش همکاران معاونت درمان برداشته شد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه یادآور شد: پیچیدگی ابعاد انسانی و موضوع تقدم سلامت و حفظ آن از هزاران سال قبل در مکاتب طبی مختلف پزشکان و دانشمندان اسلامی - ایرانی اشاره شده است.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: یکی از مهمترین وظایف پزشک و نظام سلامت، نگه داشتن سلامتی است، به همین خاطر با توجه به ارتباطات رسانه ای و تبعا غرب زدگی، در حال حاضر در نظام سلامت معنوی و روانی کشور ما چالش هایی به وجود آمده که باید سعی کرد با تبلیغ گسترده سبک اسلامی - ایرانی این چالش ها را برطرف نماییم.

وی گفت: مسئله بهداشت یک موضوع مهم و خاص است و این مقوله باید به صورت جدی در دانشکده ها مورد توجه قرار گرفته و تدریس و پایان نامه ها به سمتی هدایت و جهت دهی شوند که مشکلات روز بهداشتی جامعه را حل کرده و اصلاح الگوی زندگی و افزایش سطح دانش عمومی و آموزش های داهشنگاهی نیز هدفمند تر شوند.


نظر شما :