سلامت شوخی بردار نیست

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۵۱۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۵
رییس مرکز بهداشت اراک در برنامه رادیویی صدای سلامت با تاکید بر اینکه سلامت شوخی بردار نیست، گفت: همکاران بهداشتی وضعیت سلامت در مراکز ارائه خدمت در سطح شهرستان را به صورت روزانه و مستمر بازرسی، رصد و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
سلامت شوخی بردار نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمددوست افزود: همواره در خصوص مسائل پیشگیری و غربالگری بیماری های واگیر و غیرواگیر در سطح جامعه دغدغه داشته و برنامه ریزی و اقدامات  متوازنی  در این زمینه انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: موضوع سلامتی در هر رده سنی از نوزادان تا سالمندان جامعه برای مراکز بهداشت مهم بوده و جزء اولویت قرار دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۲۰ همکار پزشک، ماما، مراقب سلامت و بهورز، همکاران کارشناس بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و بهداشت مدارس، واحد بیماری ها و غیره در مرکز بهداشت مرکز استان فعالیت می کنند.

رییس مرکز بهداشت اراک در ادامه خاطرنشان کرد: در پایش و رصد سلامت افراد جامعه اگر همکاران ما نیاز به مراقبت ها و کار تخصصی بیشتر داشته باشند، افراد را به مراکز درمانی یا متخصصین ارجاع می دهند.

دکتر محمددوست به شیوع ویروس کرونا و اپیدمی حدود یک ساله این ویروس در کشور و استان اشاره کرد و گفت: با شروع و پدید آمدن این بیماری و به مخاطره افتادن جان و سلامتی هموطنان عزیز فعالیت همکاران ما در این مراکز دو چندان شد، چرا که معتقدیم با افزایش سطح پیشگیری و آموزش در خصوص انواع بیماری به ویژه این ویروس منحوس می توان تا حد زیادی بار را از روی دوش درمان برداشت.

وی گفت: در این زمینه، در تمامی  پایگاه های سلامت شهری و روستایی، پیشگیری و غربالگری های مستمر و هدفمند توسط همکاران صورت گرفته و خدمات متناسب با وضعیت حال افراد به آنان ارائه می‌‌شود.

وی افزود: در طی این مدت و در شهر اراک ۱۳ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی توسط آزمایش پی سی آر مثبت شناسایی و مورد مداوا قرار گرفته که متاسفانه ۵۵۰ نفر از این تعداد جان خود را از دست دادند.

دکتر محمددوست خاطرنشان کرد: با توجه به این که در شهر اراک حدود ۲۰ هزار صنف کوچک و بزرگ مشغول فعالیت هستند که از جمله مهمترین آنها نانوایی‌ها، مارکت ها، قصابی ها، سبزی و میوه فروشی ها، خیاطی، مراکز تهیه و توزیع و فروش غذا و کسانی که با ماشین کار می کنند، مدارس، ترمینال ها و راه آهن و غیره، همکاران بهداشت محیط با وجود سختی و مشقات فراوان ساعت امکان تمام این موارد را بازدید و در صورت نیاز اقدام به آموزش و تذکر و در صورت ارتکاب مجدد خطا، متخلفین را به مراجع قانونی و قضایی معرفی کرده تا با آنان برخورد و در صورت نیاز، محل عرضه خدمت پلمپ شود.

وی تاکید: بیش از ۱۴۰ هزار بازرسی برخورد یک سال انجام شده و تا پایان این بیماری همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر محمددوست یادآور شد: خوشبختانه با اجرای موفق طرح شهید سلیمانی تا حد زیادی این بیماری در اراک و استان کنترل شده اما اگر این شرایط حفظ نشود، آمار ابتلا و متوفیان نسبت به دوره های قبل چند برابر خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت اراک در پایان از مردم خواست تا همچنان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، از ماسک استفاده کرده و دست های خود را به صورت مرتب شسته و از حضور در هر گونه اجتماعاتی خودداری نمایند.


( ۲ )

نظر شما :