تاکنون هیچ مورد کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده است

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۵ کد : ۱۵۲۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۵۷
دانشگاه علوم پزشکی اراک شایعه ابتلا به کرونا انگلیسی در آشتیان را تکذیب می کند.
تاکنون هیچ مورد کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده است

به گزارش وب دا مرکزی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تکذیب ابتلاء فردی در شهرستان آشتیان به کرونای انگلیسی، گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلا به این نوع کرونا(انگلیسی) در استان گزارش نشده است.
یاسر قربانی افزود: تنها مرجع اعلام قطعی ابتلاء به این ویروس، انیستیتو پاستور ایران واقع در تهران است، پس بنابراین نمی توان بدون استعلام از این مرکز جواب قطعی داد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ مورد مشکوک به کرونا انگلیسی به مرکز انیستیتو پاستور ارسال شده اما تا آخرین لحظه(صبح امروز) جواب قطعی و مثبت هیچ یک به استان ارسال نشده است.
وی تاکید کرد: از رسانه ها و مردم درخواست می کنیم به شایعات توجه نکرده و تنها، اخبار موثق و دقیق در این حوزه را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.
قربانی گفت: با توجه به اینکه دوره کمون این بیماری ۷۲ ساعت و مرگ و میر آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نمونه قبلی و قدرت سرایت نیز بسیار بیشتر از کرونا (کلاسیک) است به گفته کارشناسان این حوزه، این نوع جهش یافته ویروس کرونا دیر یا زود به استان مرکزی هم سرایت پیدا خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شاید در حال حاضر نیز افرادی دارای این بیماری باشند و در حال چرخیدن و چراخاندن آن در بین جامعه هستند.
قربانی خاطرنشان کرد: از فردا مورخ ۳۰ بهمن ۹۹ با استفاده از روش تشخیصی جدیدی که در کلینیک امام رضا(ع) انجام خواهد شد، جستجو جهت غربالگری واریانت انگلیسی در استان افزایش خواهد یافت.
وی در پایان گفت: همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک و شستن مکرر دسته ها، بهترین راه مقابله با این ویروس و کنترل آن می باشد.


( ۲ )

نظر شما :