تاکید بر تقویت حوزه های فرهنگی در دانشگاه ها

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۳ کد : ۱۵۲۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۹
در جلسه ای که با حضور مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، بر تقویت هر چه بیشتر این حوزه در مراکز علمی استان تاکید شد.
تاکید بر تقویت حوزه های فرهنگی در دانشگاه ها

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه ضمن استقبال از این موضوع، گفت: مطمئنا هزینه کرد مراکز آموزشی در این زمینه و ارتقاء مسائل فرهنگی، نوعی سرمایه گذاری است و نباید به دید خرج کرد به آن نگرسیت.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی یکی از دغدغه های اصلی مدیریت بوده و هست و سعی خواهیم کرد تا حد توان و امکان در این زمینه از افراد متخصص و نیروی انسانی کافی بهره ببریم.
وی اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی به خصوص بعد از شیوع این بیماری مهلک و به ویژه در روزهای نخستی که بسیاری از مردم و حتی مسئولین از رفتن به مراکز درمانی کرونایی برای کمک و عیادت و بازدید واهمه داشتند،ذاین روحانیون و بسیجیان جهادی بودند که با حضور خود و عیادت از مدافعان سلامت، سلامت روانی و معنوی آنان را ارتقاء بخشیده و روحیه خوبی در کادر درمان ایجاد شد.
وی تاکید کرد: مشکلات و کمبودهای فراوانی در زمینه فرهنگی وجود دارد که حضور این جمع از تمامی دانشگاه های استان نشان از عضم جدی در رشد و تعالی مسائل فرهنگی دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تصریح کرد: متاسفانه دشمن در این زمینه با تمام قوا به میدان آمده و در مقابل دست مسئولین در دانشگاه بسته است و همین امر چالش های جدی را برای آنان به وجود آورده و مجبوراند در مواقعی از انجام برخی امور شانه خالی کنند.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور هم که میهمان این جلسه بود، گفت: متاسفانه کرونا به ما نشان داد که نه فقط در این حوزه بلکه در اکثر حوزه ها دچار انفعال شده و روحیه تحول خواهی لازم را که مورد تاکید مقام عظمی ولایت نیز است را نداریم.
حجت الاسلام میراحمدی افزود: انعطاف و انعطاف پذیری در شرایط فعلی امری طبیعی است و باید در زمینه های مختلف به مسئله فرهنگ نگریست و تلاش کرد.
وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تحول خواهی یعنی میل به پیشرفت و توسعه و داشتن گرایش مستمر به بهتر شدن.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در پایان خاطرنشان کرد: تحول خواهی لزوما به معنی اعتراض نیست و می توان در زمینه هایی که به پیشرفت نسبی و کامل نظیر علم در این چند سال رسیده ایم نیز، تحول خواه باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی هم به تقویت فضای صمیمت در بین دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: کارگاه ها و جلسات مختلفی با موضوعیت علوم دینی و دانش افزایی و مقابله با جنگ نرم به صورت ماهانه و منظم در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: به همت مسئولین نهاد و دفاتر و البته دانشگاه های مختلف در استان، هیاتی برای تقویت مباحث گفته شده در استان تشکیل شده که با توجه به ظرفیت و قوای جوانی و روحیه بالای همکاران، شاهد برکات و به نتیجه نشستن نتایج و برنامه ریزی های این هیات در آینده خواهیم بود.


نظر شما :