کاهش ۳۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی

۰۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۵۲۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۷
استاندار مرکزی گفت: بر اثر عادی انگاری ۳۰ درصد رعایت موازین بهداشتی کاهش یافته که این زنگ خطر جدی است.
کاهش ۳۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازده در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: ۹۰ درصد از مردم این استان در ماه‌های اخیر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما به تازگی بر اثر عادی انگاری ۳۰ درصد رعایت موازین بهداشتی کاهش یافته که این زنگ خطر جدی است.
وی بیان کرد: بر اساس شواهد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۶۰ درصد رسیده و اگر مقوله پیشگیری و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته نشود، هجوم موج چهارم کرونا قطعی است.
وی تاکید کرد: رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم در سوپرمارکت‌ها، دفاتر پیشخوان، نانوایی و جایگاه‌های سوخت در استان کمرنگ شده است که این مهم سبب می‌شود به سرعت وضعیت رنگ شهرها تغییر کند و محدودیت‌ها به وجود آید.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شواهد بیانگر آن است که استان و کشور در معرض همه‌گیری ویروس کرونا است و با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر ارتباطی کریدور شمال به جنوب قرار دارد و تردد زیادی از خوزستان به آن می‌شود و با استان اصفهان که به تازگی شرایط نارجی به خود گرفته همسایگی وجود دارد، به احتمال زیاد سرعت انتشار ویروس بالاتر می‌رود.
آقازاده گفت: به طور میانگین حدود ۶۰۰ دستگاه خودرو هر شب در استان به علت تردد خارج از ساعت ۲۱ تا چهار صبح جریمه می‌شوند که این طرح ممنوعیت همچنان در شهرهای آبی ادامه دارد.
وی یادآور شد: فرمانداران و ستاد مدیریت کرونا در شهرستان‌ها باید به صورت کامل مصوبات ستاد استانی را عمل کنند و برای دو بخش آرامستان و روز بازار نظارت جدیتری اعمال کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه آرامستان و روزبازار در ماه آخر سال محل تجمع انسانی و پرتردد است، بنابراین باید شهرداری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی‌تر باشد، گفت: نیاز است که مسئولان با مدیریت هوشمند بکوشند تا از تغییر رنگ شهرهای استان جلوگیری شود و ضعیت کرونا به سمت حادتر شدن نرود.


( ۱ )

نظر شما :