موسسه امدادگران عاشورایی در اراک راه اندازی می شود

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۹ کد : ۱۵۲۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۶
جلسه هماهنگی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و هیات مدیره موسسه امدادگران عاشورایی در دفتر دکتر جمالیان برگزار شد.
موسسه امدادگران عاشورایی در اراک راه اندازی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این جلسه گفت: امیدواریم با فعالیت این موسسه قدری از زخم بیماران کاسته و به گفته مقام معظم رهبری طوری عمل کنیم که بیمار جز رنج بیماری، درد دیگری را متحمل نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه در اراک مجمع خیرین حوزه سلامت با قدرت در حال فعالیت است، فعالیت های این مجموعه باید در کنار مجمع خیرین و به نوعی در یک مسیر با مجمع خیرین حرکت کند.

وی با اشاره اینکه باید در خور و شایسته نام این موسسه خیریه گام برداریم، تاکید کرد: باید برای ادامه دار بودن فعالیت های این مجموعه منابع پایداری را تعریف کرده و وظایف را کمی گسترده تر از سایر خیریه ها بنگریم.

دکتر جمالیان گفت: باید در این موسسه پیشگیری را بر درمان مقدم تر و ارجح تر بدانیم و در این مسیر گام های موثری برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: بسیاری از مردم به دلیل گرانی برخی از مراحل درمان و پزشکی، انجام بسیاری از امور اولیه که ممکن است به درمان منجر شده و نیازی به درمان های بعدی نباشد را به تعویق می اندازند.

وی یادآور شد: اساسنامه و اهداف و برنامه های این موسسه باید برای دستگاه ها و خیرین و مردم تشریح و تبیین شود تا شاهد کمک های مستمر و پایدار باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان در خدمت این موسسه و اقدامات خیر خواهانه این موسسه است و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است، هیچ حمایتی از بیماران حوادثی این حوزه نمی شود و با توجه به اینکه هزینه های بسیار زیادی را نیز متحمل می شوند، نیاز است یک موسسه به این بخش از بیماران نیازمند نیز بنگرد و دست این عزیزان را بگیرد.

رییس موسسه امدادگران عاشورایی استان مرکزی هم در این جلسه رسیدگی و کمک به بیماران سرطانی را از جمله اهداف مهم تاسیس این مجموعه برشمرد و گفت: این موسسه در اکثر استانها راه اندازی شده و با کمک خیرین و مردم مومن و یاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های اجرایی، قصد دارد اقدامات بزرگی در کاستن آلام بیماران سرطانی و خانواده های آنها انجام دهد.

سردار رحیم عبدی افزود: این موسسه دارای پشتوانه بسیار قوی و قابل اعتماد برای مردم است و تمام پیش بینی ها برای نظارت دقیق به کمک ها و جمع آوری وجوه مردم انجام گرفته است.


( ۱ )

نظر شما :