تفاوت های کرونای کلاسیک و انگلیسی

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۵۲۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸۰
مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن در برخی از فاکتورها نظیر علایم و راه های سرایت با هم شباهت دارند.
تفاوت های کرونای کلاسیک و انگلیسی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رحمت الله مرادزاده افزود: بر اساس شواهد و مدارک در کشورهایی که درگیر کرونا جهش یافته بوده‌اند، چاپ شده روش های انتقال کرونای انگلیسی همانند کرونای قبلی است، اما سرایت بیشتری داشته و از لحاظ علائم همان علائم قبلی اما با شدت و حدت بیشتری می باشد.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که تمامی روش های پیشگیری که تا به حال آموزش داده شده اند بایستی به جدیت رعایت شوند و اگر مردم به خوبی رعایت نمایند می توانند از مبتلا شدن به کرونا کلاسیک و جهش یافته جلوگیری نمایند.

وی تاکید کرد: با توجه به توانمندی که در استان مرکزی وجود دارد و از آنجایی که سال گذشته با آغاز بیماری تجهیزات آزمایشگاهی کامل تر و مجهز تر شدند نگرانی در این خصوص در استان وجود نخواهد داشت.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتقال هوابرد ویروس کرونا اکنون مطرح است، با استفاده از ماسک صحیح و تعویض به موقع آن احتمال انتقال به شدت کمتر می‌شود و چه بهتر است که استفاده ماسک، همراه با رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در مکان های پر ازدحام باشد.

دکتر مرادزاده در پایان تصریح کرد: اگر بتوانیم به هر اندازه از ابتلا به این بیماری جلوگیری نماییم و ابتلای خودمان را به تعویق بیندازیم به نفع خودمان و جامعه و کادر بهداشت و درمان است چراکه با مرور زمان درمان‌های بهتر و کاملتری نسبت به گذشته در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد که می توانند با این بیماری به شکل قوی تری مقابله کنند.


( ۱۳ )

نظر شما :