جلوگیری از پیشرفت بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر با تقویت بهداشت

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۸ کد : ۱۵۲۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۹
کارشناس مسئول مبارزه با بیماری ها مرکز بهداشت اراک گفت: پیشگیری و کنترل طیف وسیعی از بیماری های واگیر و غیرواگیر با اقدامات مناسب و به موقع بهداشتی امکان پذیر است.
جلوگیری از پیشرفت بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر با تقویت بهداشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهروز رفیعی افزود: در واحد کنترل و مبارزه با بیماریها، اقدامات غربالگری و رصد بیماری های واگیر و غیرواگیر صورت می‌گیرد که شاخص ترین بیماری های غیر واگیر دیابت، فشارخون و انواع سرطان است و در بحث بیماری‌های واگیر ایدز، هپاتیت، عفونت های تنفسی فوقانی مثل آنفولانزا و کووید ۱۹ مطرح است.

وی بیان کرد: در اپیدمی کرونا به برکات طرح شهید سلیمانی تیم‌های واکنش سریع که شامل مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط هستند به درب منازل افراد مبتلا مراجعه کرده و آموزش ها و اقدامات لازم را ارائه می دهند که شامل لزوم رعایت قرنطینه خانگی، شستشوی دست ها، استفاده درست و صحیح از ضدعفونی کننده و گندزداها و رعایت فاصله ایمن اجتماعی و استفاده صحیح از ماسک است.

وی تاکید کرد: افرادی که در تماس نزدیک با افراد مثبت هستند و همکاران افراد شناسایی شده باید تست کرونا و rapid test را انجام دهند و تحت نظارت و مراقبت قرار گیرند که دچار علائم نشوند و در صورت ابتلا درمان به موقع و موثر را دریافت نمایند.

دکتر رفیعی در پایان یادآور شد: در گام چهارم مبارزه با کرونا، در طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و هلال احمر، رصد و شناسایی بیماران به خوبی در حال انجام است ولی این زحمات بدون همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی مثمر ثمر نخواهد بود.


نظر شما :