آموزش پزشکان ویژه مقابله با مصرف مواد مخدر

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۵۲۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۷
مدیر نظارت و اعتباربخشی بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارگاه آموزشی درمان های دارویی اختلال مصرف مواد افیونی ویژه پزشکان برگزار شد.
آموزش پزشکان ویژه مقابله با مصرف مواد مخدر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نگین مشتاقی گفت: این کارگاه آموزشی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مراجعین به مراکز ترک اعتیاد، با توجه به نگاه ویژه تر به اپیدمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه مجازی که از بیست و پنجم الی بیست و نهم بهمن ماه برگزار شد، به ۴۰ نفر از پزشکان عمومی و مسئولین فنی مراکز ترک اعتیاد آموزش های لازم داده شد.

وی تاکید کرد: پیش از این، کارگاه ها فقط در تهران برگزار می شد، اما با توجه به مجوزی که توسط وزارت بهداشت صادر شده  این امکان به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داده شده تا آموزش های لازم در خصوص کاهش خطرات و نگهداری و حفظ سلامت مراجعین به این مراکز به مسئولین و پزشکان اراده شود و تقریباً تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی از اعطاء این مجوز    استقبال کرده و این کارگاه ها را برگزار می کنند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه پاندمی این ویروس و بحرانی که در پی داشته، باعث کاهش تعداد مسئولین فنی مراکز ترک اعتیاد و کمبود نیرو در این بخش همچون دیگر بخش های بهداشتی و درمانی شده که با آموزش هایی که برنامه ریزی شده، امیدواریم بتوان تا حدودی این مشکل را حل و فصل نمود.


نظر شما :