هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی در خنداب برگزار شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۵۳۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه جمعی از اعضاء هیات رییسه دانشگاه به شهرستان خنداب سفر کردند و از نزدیک با مشکلات حوزه سلامت این شهرستان بشتر آشنا شدند.
هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی در خنداب برگزار شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: سلامت مردم برای مجموعه بهداشت و درمان استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این زمینه، مرکز استان یا شهرستان ها و دور افتاده ترین نقطه استان اهمیتی ندارد و مسئولین دانشگاه به وظایف خود عمل می کنند.
وی افزود: شهرستان خنداب یکی از شهرستان های محروم استان مرکزی به ویژه در حوزه سلامت است و به همین منظور و برای احقاق حقوق از دست رفته مردم این منطقه هر کاری که در توان مجموعه باشد انجام داده و هیچ کم کاری پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد: متاسفانه نزدیکی این شهرستان به ملایر باعث شده مردم این شهرستان و روستاهای اطراف استقبال چندانی از بیمارستان مهر این شهرستان و همچنین پزشکان و متخصصانی که با کلی زحمت به این منطقه محروم آورده می شوند، نداشته باشند که جا دارد مردم این منطقه برای انجام کارهای درمانی خود به بیمارستان خنداب مراجعه کنند.
متولی سلامت استان مرکزی یادآور شد: نسخه الکترونیکی و اعزام تعدادی از پرستاران بیمارستان خنداب به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک جهت ارائه آموزش های تخصصی تر به پرسنل از دیگر نکاتی بود که مورد تاکید است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به فعال تر شدن اورژانس قلب و سونوگرافی در بیمارستان مهر شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: خیرین حوزه سلامت در این شهرستان و منطقه، نسبتاً همکاری کمتری در مقایسه با سایر شهرستان های استان دارند که با توجه به کمبودهای شدیدی که در این منطقه وجود دارد، می طلبد که خیرین بیشتری در این حوزه ورود کنند تا مشکلات مردم نیز کمتر شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب هم ضمن تشکر از رییس و معاونین برای تشکیل جلسه هیات رییسه در این شهرستان، گفت: مهمترین مشکلاتی که حوزه سلامت را در این شهرستان تهدید می کند کمبود نیروی انسانی و بهداشت محیط  است.
دکتر صدوق همچنین وضعیت آب منطقه به خصوص روستاهای اطراف را نامطلوب ارزیابی کرد که رییس دانشگاه علوم پزشکی قول پیگیری و طرح در جلسات استانی را داد.


( ۳ )

نظر شما :