بیماران زمینه ای در صورت ابتلا به کرونا، مراحل درمان سخت تری خواهند داشت

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۵۳۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۸
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: افراد دچار نقص ایمنی اولیه یا اکتسابی، بیماران پیوندی، افراد مبتلا به سرطان و در حال انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی می بایست بیشتر در دوران کرونا به سلامت خود اهمیت دهند.
بیماران زمینه ای در صورت ابتلا به کرونا، مراحل درمان سخت تری خواهند داشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آذین احمری افزود: با توجه به اینکه افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف در صورت ابتلا به عفونت های ویروسی زمان طولانی تری را در مقایسه با سایر افراد به درمان اختصاص می دهند و درمان سختی را خواهند داشت، لذا باید به سلامتی خود اهمیت دهند.

وی بیان کرد: ضعف سیستم ایمنی این تفاوت را ایجاد می کند که افرادی که دچار ضعف  هستند در صورت ابتلاء به این  ویروس، حملات ویروسی شدیدتری را تجربه می کنند.

دکتر احمری گفت: این افراد  شامل بیماران دچار نقص ایمنی ذاتی و اکتسابی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن می شوند، افرادی که پیوند اعضا شده اند(به دلیل دریافت داروهای کاهنده عملکرد سیستم ایمنی بدن) و افراد سرطانی و در حال انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی، سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

این متخصص رادیوتراپی خاطرنشان کرد: کسانی که با این گروه از افراد زندگی می‌کنند، نیز باید اصول بهداشتی را کاملاً رعایت کرده و فاصله‌ ایمن خود را با بیمار در نظر بگیرند و نکات بهداشتی را به دقت رعایت نمایند.

وی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که تقویت روانی و پیشگیری از استرس در بیماران نیز ضروری است، یادآور شد: نیازی به ترس یا وسواس نیست، بلکه باید نسبت به پیرامون و رفتارهای خود دقت بیشتری داشته باشیم، شاید رعایت اصولی که قبلاً به آن‌ها عادت نشده در ابتدا کمی سخت باشد؛ اما خیلی زود تبدیل به یک عادت همیشگی و راحت‌تر خواهد شد.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: می‌توان با تغییر سبک زندگی و ایجاد یک شیوه زندگی سالم تا ۴۰ درصد از بروز سرطان را پیشگیری کرد، با انجام ورزش، کنترل وزن، تغذیه سالم، دوری از دخانیات، رعایت ایمنی شغلی و دوری از هر گونه تنش و استرس، می‌توان سلامت روانی، معنوی، اجتماعی و جسمی را به دست آورد.

دکتر احمری افزود: بر اساس آمار سال ۹۸ متوسط بروز سرطان در استان مرکزی از متوسط کشوری پایین تر بوده و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۱۶۰ نفر در سال در کشور به سرطان مبتلا شده که در استان این رقم ۱۴۰ نفر است و خدا را شاکریم که با طرح معاونت پژوهشی که در حال اقدام است ،می توانیم تاثیر آلودگی هوا و صنعتی در استان مرکزی روی سرطان بسنجیم.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به سابقه ژنتیک و با در نظر گرفتن این مسئله که اکثر سرطان ها بی علامت هستند برنامه های غربالگری و چکاپ که توسط پزشکان برای هر فرد توصیه می شوند، باید به دقت اجرا شوند.


( ۱ )

نظر شما :