رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۳ آمبولانس و ۶ تکنسین فوریت های پزشکی استان مرکزی در ایلام مستقر شدند

۰۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۵۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۱۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین تیم اورژانس استان مرکزی شامل سه دستگاه آمبولانس و شش تکنسین فوریت های پزشکی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در ایلام مستقر شدند.
۳ آمبولانس و ۶ تکنسین فوریت های پزشکی استان مرکزی در ایلام مستقر شدند

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از مهر، دکتر حسن طاهر احمدی در جلسه ستاد اربعین حسینی سال ۹۷ استان مرکزی در اراک که با هدف ارائه گزارش روسای کمیته های ۱۲ گانه با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: طی ده روز گذشته کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، فعالیت خدمات رسانی درمانی و بهداشتی را آغاز کرده و نخستین گروه اورژانس استان مرکزی جهت استقرار به شهرستان ایلام اعزام شد.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی افزود: دومین گروه پزشکی استان هم در آماده باش هستند تا به محض نیاز بلافاصله اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک نفر جراح مغز و اعصاب و سه نفر جراح عمومی استان معرفی شدند که در صورت نیاز به این متخصصین، به مراکز درمانی که اعلام نیاز کنند، اعزام می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد تامین داروهای مورد نیاز زائران اربعین هم بیان داشت: حدود ۲۰ میلیون تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است.

دکتر طاهراحمدی ادامه داد: به رغم اینکه ردیف خاصی برای این منظور تعریف نشده، ولی تلاش کردیم تا این اقدام صورت بگیرد.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین یک بخش از بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک آماده شده که اگر احتمالاً برخی از زائران موقع بازگشت به بیماری‌های اپیدمی از جمله تنفسی و گوارشی دچار شدند، بلافاصله تا رفع مشکل در این بیمارستان تحت درمان قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی بهداشتی هم از موکب ها بازرسی به عمل می آورند تا اگر در زمینه های بهداشتی مواردی پیش آمده باشد، رسیدگی کنند.

دکتر طاهراحمدی در پایان بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی کمیته درمان و بهداشت ستاد اربعین حسینی تا پایان ایام از هر نظر آماده خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به زائرین حسینی است.

کلید واژه ها: کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی


نظر شما :