تزریق واکسن کرونا مطابق با دستورالعمل کشوری

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۵۴۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق واکسن کرونا مطابق با دستورالعمل کشوری با اولویت کادر درمان خبر داد.
تزریق واکسن کرونا مطابق با دستورالعمل کشوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد استانی کرونا، تاکید کرد: در مرحله اول ۱۰۱ نفر از پرسنل و در مرحله دوم در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸۹۰ نفر از پرسنل و برای دانشکده خمین و ساوه حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل علیه کرونا واکسینه می‌شوند که البته کادر درمان در این واکسیناسیون اولویت دارند.
وی افزود: پیش بینی می شود در ابتدای سال آینده برای گروه‌های پرخطر واکسیناسیون کرونا انجام گیرد و اگر پارت های واکسن به موقع وارد کشور شوند، برای گروه‌های سالمند و جانبازان ممکن است در انتهای سال در شهرستان‌ها تزریق واکسن کرونا آغاز گردد.
دکتر جمالیان مجدداً یادآور شد: در حال حاضر تزریق واکسن با اولویت کادر درمان، دانشگاه ها می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به مردم استان تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی رفت و آمد به مناطق قرمز، نارنجی و جنوبی کشور را به هیچ وجه نداشته باشند و مهمان از اینگونه مناطق پذیرا نباشند.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: پنج مورد ابتلا به کرونا جهش یافته در استان شناسایی شده که یک مورد مربوط به تفرش و چهار مورد در شهر اراک بوده است که تمامی آنها ناشی از شرکت در مهمانی ها و مناطقی بوده که افراد از مناطق پرخطر در آن گونه مجالس حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه اعلامیه دال بر اعمال محدودیت وجود ندارد و با توجه به همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی میزان بستری و به تبع آن مرگ و میر در هفته اول اسفند ماه نسبت به هفته آخر بهمن ماه کاهش داشته است که اگر مردم فهیم استان مرکزی با همین منوال در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند، نگرانی نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به سرایت و انتقال بسیار بالای ویروس کرونا جهش‌یافته نسبت به ویروس کلاسیک، حتماً در مناطق پر ازدحام و شلوغ از دو ماسک استفاده شود، فاصله گذاری ایمن اجتماعی رعایت شود، از شرکت در دورهمی ها و مهمانی های شلوغ و مسافرت ها به مناطق پرخطر پرهیز شود، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فعالیت های روزمره مردم با  ایمنی کامل انجام می‌پذیرد و از طرف دیگر سلامت مردم حفظ می‌شود.


( ۱۰ )

نظر شما :