کوچکترین غفلت، فاجعه ای دیگر را رقم خواهد زد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۲ کد : ۱۵۵۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به بزرگ شدن دایره گسترش ویروس کرونا، هر لحظه غفلت مساوی با پدید آمدن یک بحران بزرگ و جدید است.
کوچکترین غفلت، فاجعه ای دیگر را رقم خواهد زد

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی افزود: در ستاد ملی و استانی مقابله با  کرونا، ابلاغیه و تصمیماتی تدوین و گرفته  می شود که بخش عمده ای از آن مربوط به مردم و همکاری آنان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه ممکن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، افزود: کوچکترین خطا جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و اگر غفلت و عادی انگاری در جامعه نهادینه شود، اعمال محدودیت ها شدیدتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به پایان سال و افزایش حجم کار ادارات و بانک‌ها باید توسط روسا و سرپرستان بانک تدابیری در نظر گرفته شود که از ازدحام جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۳ جلسه ستاد استانی کرونا برگزار شده که در تمام این جلسات تنها دغدغه مسئولین حفظ جان مردم بوده و خواهد بود.

اکرمی یادآور شد: در تمام ادارات اپلیکیشنی به نام "ماسک" تهیه و تدارک دیده شده که بر روی افراد و مراجعین از لحاظ مثبت یا منفی بودن کرونا نظارت شود، اما متاسفانه تنها برخی از ادارات این اپلیکیشن را داشته و از آن استفاده می کنند.

وی یادآور شد: استان مرکزی با توجه به وضعیت پایدار و شکننده ای که دارد بعید است در تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران و گردشگران باشد، اما همچنان منتظر دستورات ستاد ملی کرونا در اینباره هستیم.

وی به لزوم ادامه تحصیل در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: با رعایت و نظارت مرکز بهداشت هر روستا در بعضی از روستاها که امکانات نرم افزاری وجود ندارد، دانش آموزان با تعداد محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در کلاس حاضر شوند.

اکرمی گفت: همچنین برخی از دروس در دانشگاه ها و مدارس هستند که باید به صورت عملی و حضوری برگزار شوند که زیر نظر مرکز بهداشت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدود انجام می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی با همکاری خوب مردم و تلاش های کادر بهداشت، بسیج و سپاه و نظارت علوم پزشکی در حال انجام است، اما به منظور حفظ این شرایط پایدار، تردد شبانه همچنان برقرار است و قطعاً در خصوص تعطیلات محدودیت‌هایی خواهیم داشت و امیدواریم مردم عزیز رعایت کنند و علی الخصوص در آستانه چهارشنبه آخرسال مراسم‌های پرمخاطره و پرازدحام برگزار نکنند؛ مردم عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص کرونا با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.


نظر شما :