عطاری که از اعتقادات مردم سوء استفاده می کرد، پلمپ شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۵۵۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک واحد عطاری که از اعتقادات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و به نام دین با بهره گیری از روایات و احادیث در قالب طب اسلامی به ساخت و تجویز دارو می پرداخت، پلمپ شد.
عطاری که از اعتقادات مردم سوء استفاده می کرد، پلمپ شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با تلاش و پیگیری مستمر کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی و سنتی معاونت غذا و دارو، یک واحد عطاری عرضه کننده انواع روش های طب سنتی که دارای پیشینه طولانی در انجام انواع تخلفات طب سنتی در شهر اراک بود، پلمب و جهت بررسی تخلفات و اعمال قانون به مراجع قانونی معرفی شد.

وی بیان کرد: این واحد متخلف بدون داشتن هیچ مدرک معتبری اقدام به ویزیت و تجویز داروها و روش های درمانی سنتی مختلف می نمود که با شکایات مردمی و پیگیری ها کارشناسان معاونت غذا و دارو با آن برخورد شد.

وی تاکید کرد: این افراد با انجام ویزیت رایگان و استفاده از اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان اراکی اقدام به فروش داروهای دست ساز غیرمجاز با ترکیبات نامشخص می‌کردند که منبع اصلی درآمد این افراد نیز از دریافت هزینه‌های گزاف برای دارو از بیماران تامین می‌شد.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تهدید سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی است و با متخلفین و افرادی که به هر نحوی باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شوند، برابر قانون برخورد می‌شود‌.

دکتر علیمرادیان در پایان  ضمن تاکید بر این موضوع که خرید داروها و محصولات با ادعای طبیعی و سنتی، توسط افراد غیرمتخصص، می‌تواند موجب عوارض جبران ناپذیری شود، یادآور شد: چنانچه همشهریان با موارد تخلفی مواجه شدند از طریق سامانه شکایت از کالاهای سلامت محور قاچاق و غیرمجاز که در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یا سامانه تلفنی 190  راه اندازی شده است با ما در تماس باشند؛ امید است که با همکاری مصرف کنندگان بتوانیم در امر خطیر مبارزه با کالاهای سلامت محور که می تواند تهدیدی جدی برای جامعه باشد به موفقیت های مهمی دست یابیم.


( ۱ )

نظر شما :