آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در اراک

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۴ کد : ۱۵۵۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرحله دوم واکسیناسیون واکسن اسپوتنیک وی از روز گذشته آغاز شده و تا فردا تمام گروه هدف واکسینه خواهند شد.
آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در این مرحله نیز همچنان اولویت با پرسنل مراکز دولتی و خصوصی شاغل در بخش های ویژه و بخش هایی است که به نحوی با کرونا سروکار دارند.

وی بیان کرد: این واکسن روسی در دو دوز یا مرحله بین گروه هدف تزریق می شود که دوز دوم واکسن نخست در اواخر هفته جاری و دوز دوم این واکسن حدود سه هفته دیگر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تزریق این واکسن مطابق با پروتکل ملی و ابلاغیه از سوی وزارت بهداشت و معاونت درمان می باشد، گفت: این تزریق برای ۸۹۰ نفر از همکاران و پرسنل انجام خواهد شد.

دکتر علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع مرحله سوم این واکسن از اواسط هفته آینده و همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و در آن مابقی پرسنل درمان و بهداشت که با کرونا سروکار دارند و در واحد محیط و حوزه بیماری ها و مراکز ۱۶ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند و همچنین گروه های سالمندان که در خانه سالمندان هستند، انجام می‌شود.


نظر شما :