توجه به مسائل اخلاقی و معنوی عاملی مهم در مقابله با کرونا

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۵۵۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دنیای امروز که جهان به سرعت در حال پیشرفت و صنعتی شدن است، سلامت اخلاق و داشتن معونیت عاملی مهم به شمار می آید.
توجه به مسائل اخلاقی و معنوی عاملی مهم در مقابله با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه شورای اخلاق پزشکی با تاکید بر رعایت اخلاق و داشتن معنویت، افزود: خوشبختانه در بین کارکنان و پرسنل دانشگاه این دو فاکتور جز ویژگی های بارز بوده و در بحران کرونا به خوبی به چشم آمد.
وی اظهار داشت: اگر پرسنل مجموعه بهداشت و درمان استان  در بحران کرونا که بزرگترین چالش قرن بشری به شمار میآید، از سلامت معنوی و اخلاقی برخوردار نبودند، امروز این موفقیت دست یافتنی نبود، چراکه بدون داشتن سلامت اخلاق و داشتن روحیه بالا و دیدگاه معنوی، اینگونه فداکاری ها و ایثار و از خودگذشتگی های همکارانیکه در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال جان فشانی بودند، میسر نمی شد.
وی تاکید کرد: همکاران با وجود مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که اکثر مردم جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند و همچنین مشکلات درون سازمانی و داشتن معوقات، حتی یک لحظه هم از انجام وظایف خود کوتاه نیامدند.
دکتر جمالیان تصریح کرد: هر چقدر جوامع علم و دیگر فاکتورهای پیشرفت را توسعه ولی به اخلاق و اخلاق مداری توجهی نکنند، فایده ای نخواهد داشت . 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: باید برای نسل های جوان الگوسازی شود و این الگوسازی به خصوص در محیط هایی نظیر دانشگاه که با تعداد زیادی دانشجوی جوان سر و کار دارد، بسیار مهم است.
وی خطاب به اعضا و همکاران توصیه کرد قبل از شروع هر کاری رضای خدا و بندگانش را مدنظر قرار دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مسائل معنوی و اخلاقی مان را تقویت نکنیم، نمی توانیم در این دنیای وانفسای امروزی، زندگی کنیم.
وی در پایان افزود: امیدوارم این جلسات در حوزه های دیگر دانشگاه و حتی کرسی های آزاد اندیشی دانشجویان، بیشتر و بیشتر شود و بتوانیم هر چه بیشتر این حوزه را تقویت و گسترش بدهیم.


نظر شما :