۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساختمان جدید بیمارستان ولی عصر (عج) اختصاص یافت

۰۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۵۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۷۰
استاندار مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور تکمیل ساختمان جدید بیمارستان مادر تخصصی حضرت ولی عصر(عج) اراک اختصاص یافت که پیش بینی می شود با تامین اعتبارات، این طرح مهم سلامت تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.
۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساختمان جدید بیمارستان ولی عصر (عج) اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در همایش هفته بیمه سلامت در اراک، افزود: 560 تخت بستری با بهره برداری از این طرح حوزه سلامت به امکانات درمانی استان مرکزی افزوده می شود.

وی، شاخص سلامت را از جمله مهمترین عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته عنوان کرد و اظهار داشت: بی توجهی به امور پیشگیری و سلامت جامعه هزینه های سربار متعددی را به جامعه تحمیل می کند.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: اکنون به ازای هر یکهزار نفر یک و 6 دهم تخت بیمارستانی در استان موجود است و شاخص سرانه تخت های بیمارستانی استان نسبت به متوسط کشوری آن که 2 و یک دهم در هزار نفر است، پایین تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت، 35 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بقیه تحت پوشش سایر صندوق های بیمه ای کشور قرار دارند.

دکتر حسن طاهر احمدی، همپوشانی بیمه ای افراد را از جمله مهمترین مشکلات صندوق های بیمه گر عنوان کرد و افزود: این مهم هدر رفت منابع مالی و آسیب های بسیاری را برای کشور به همراه دارد.

وی اظهار داشت: رفع همپوشانی صندوق های بیمه ای در کشور کلید خورده و تاکنون 2 میلیون بیمه شده 2 تا سه صندوق بیمه گر شناسایی و از چرخه خدمات همزمان حذف شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با آغاز اجرای طرح بیمه همگانی سلامت، پوشش بیمه ای پنج میلیون و 500 هزار نفر در این صندوق پیش بینی شده بود که در این راستا 11 میلیون و 500 هزار نفر از مزایای آن بهره مند شدند و افزایش 6 میلیون نفری افراد در این طرح مشکلات مالی بسیاری را برای دولت به وجود آورده است.

دکتر طاهر احمدی در پایان، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را از راهکارهای کاهش هزینه صندوق های بیمه ای کشور دانست و گفت: با تشکیل این پرونده از مراجعه بی رویه افراد به موسسه های درمانی و مصرف بیش از اندازه دارو در کشور جلوگیری می شود.

کلید واژه ها: ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) استاندار مرکزی سید علی آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر حسن طاهراحمدی همایش هفته بیمه سلامت


نظر شما :