گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در تمام نقاط استان مرکزی

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۲ کد : ۱۵۶۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گسترش و تقویت شبکه‌های بهداشتی  و درمانی و افزایش ارائه خدمت در مناطق محروم همواره یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان حوزه سلامت بوده و هست.
گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در تمام نقاط استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مصاحبه با روزنامه کار و کارگر افزود: نگاه ویژه به حوزه سلامت و تقویت زیرساخت های این بخش به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستایی، باعث شد که بحران کرونا به خوبی در کل کشور مدیریت شود و هیچ بیماری پشت درب های بیمارستان معطل نماند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، تقویت مراکز جامع سلامت روستایی و شهری است که با توجه به صنعتی شدن جوامع امروزی مسئله بهداشت اهمیت و جایگاه خودش را پر رنگ تر و والاتر از قبل نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در بحران کرونا، بسیاری از غربالگری های بیماری های واگیر و غیر واگیر بهداشت در حوزه سلامت حرف اول را زد و به مجموعه بهداشت و درمان در کنترل این بیماری کمک زیادی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با تقویت حوزه بهداشت، می توانیم ضمن جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و غیره، از صرف هزینه های گزاف و زیاد حوزه درمان نیز بکاهیم.

دکتر جمالیان ضمن تاکید بر اینکه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی یکی از پرافتخارترین و کارآمدترین مواردی است که در اقصی نقاط استان مرکزی فعال هستند، افزود: جامعه روستایی استقبال خوبی از این مراکز داشتند و امیدواریم که جامعه شهری نیز با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از خدمات مفید  این مراکز علی الخصوص در بحران کرونا استفاده کنند.


نظر شما :