افزایش ۱۰۰ درصدی مجموعه تخت های ویژه در استان مرکزی

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۵۶۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحران کرونا باعث نشد که از رسیدگی و تقویت بخش های دیگر غافل شویم.
افزایش ۱۰۰ درصدی مجموعه تخت های ویژه در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مصاحبه ای با روزنامه کار و کارگر، تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات موثر و مطلوبی برای اقنا شدن حوزه سلامت و درمان انجام شده و می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب افزایش ۱۰۰ درصدی مجموعه تخت های ویژه است که به نظر می رسد تا چندین سال آینده کمبود تخت در حوزه بخش‌های ویژه محسوس نباشد.

وی در ادامه افزود: بیمارستان امیرکبیر تنها سانتر و مرکز روانپزشکی با کمبود تخت مواجه است که به همین منظور مرکز هاشمی سنجانی با اضافه نمودن ۷۰ تخت دیگر (در کنار ۴۰ تخت قبلی) وارد چرخه درمان می شود.

وی ضمن اشاره به سلامت نوزادان، گفت: مگا NICU با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان مجهز شد و این کمبود در بخش دولتی رفع گردید.

دکتر جمالیان با توجه به اینکه یکی از معضلات مراکز درمانی استان نداشتن اکسیژن ساز مناسب بود، تاکید کرد: کپسول های اکسیژن علاوه بر حمل و نقل دشوار دارای مخاطرات زیادی بودن و خوشبختانه به لطف خداوند در حال حاضر تمامی مراکز درمانی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز می باشند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با همکاری و مدد همکاران، سیستم تصویربرداری مراکز تقویت شده و یک دستگاه ام آر آی و دو دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امیرکبیر به بهره‌برداری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علاوه بر تقویت حوزه های مختلف درمانی در شهر اراک رفع چالش ها در سایر شهرستان های استان برای ما اهمیت بسزایی دارد که به همت خیرین در دلیجان و خنداب بخش دیالیز به بهره برداری رسیده، مرکز تصویربرداری کمیجان و خنداب نیز تقویت گردیده و آزمایشگاه شهرستان کمیجان تقویت و بروز رسانی شده است، همچنین برای تمامی شهرستان‌های استان دستگاه ونتیلاتور خریداری شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار تجهیزات بروز و پیشرفته تامین نیروهای تخصصی در تمامی شهرستانها لازم ‌الاجراست که با لطف خداوند و پیگیری مسئولین این اقدام مهم صورت گرفته است و چالشی در خصوص متخصصین اصلی از جمله داخلی، جراحی، زنان و بیهوشی در شهرستان‌های استان به چشم می‌خورد و همچنین در خود شهر اراک نیروهای فوق تخصصی ارزشمندی به چرخه درمان اضافه گردیدند که نیازی به ارجاع بیماران به سایر شهرستان‌های مجاور نباشد.


نظر شما :