توقعمان از صنایع برای حمایت حوزه سلامت استان مرکزی بالا است

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۵۶۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به استقرار صنایع متعدد و بزرگ در استان مرکزی، توقع داریم در این روزها که مجموعه بهداشت و درمان به حمایت های زیادی نیاز دارد، بیش از پیش حامی این حوزه باشند.
توقعمان از صنایع برای حمایت حوزه سلامت استان مرکزی بالا است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: برای صنایع استانی چون استان مرکزی که پایتخت صنعتی کشور را یدک می کشد، همواره موضوع سلامت مردم باید دغدغه باشد، صنایعی که هر کدام در کشور، هزاران صنایع خرد و کوچک را تامین می کنند و از قدرت مالی و سوددهی بالایی هم برخوردارند.

وی بیان کرد: همچنین مسئله آلودگی هوای کلانشهر اراک یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی است و این که سهم هر یک از آلاینده ها به چه میزان است که در این راه، بزرگترین طرح تحقیقاتی سال با محوریت ارتباط آلودگی با بیماری های شایع است که با بودجه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان شروع شده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها و به خصوص صنایع این طرح تحقیقاتی هرچه سریعتر و بهتر به سرانجام برسد.

وی در موضوع دیگر، به امضاء تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی اراک با ایران خودرو  اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه برای نخستین بار در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رخ داده و به منظور تامین ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس با اعتباری بالغ بر  ۱۰۰ میلیارد تومان منعقد شده و ضمن بی نیاز استان و تا حدودی کشور از این نوع آمبولانس، نشان دهنده اعتماد متقابل مجموعه بهداشت و درمان به صنایع است.

دکتر جمالیان در ادامه ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر اراک برای کمک ۲/۵ میلیارد تومانی تامین تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه علوم پزشکی حفظ و ارتقاء وضع سلامت مردم است و در این راه با تمام دستگاه ها و ارگان های زیربط و مرتبط و حتی غیرمرتبط همکاری و تعامل خواهد کرد.

متولی سلامت استان مرکزی همچنین یادآور شد: با توجه به تعدد سوانح رانندگی در استان، با کمک خیرین حوزه سلامت تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای و شهری افزایش یافته به طوریکه در دو ماه گذشته ۱۰ پایگاه اورژانس شهری کلنگ زنی و چندین پایگاه جاده ای از جمله محورهای پرتعدد مثل فراهان، سنجان و جاده تهران اضافه شده است.

وی در پایان یادآور شد: وزارت بهداشت در سطح کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها بعد از شیوع این بیماری و تحمیل هزینه های زیاد بر بدنه بهداشت و سلامت و با توجه به تحریم های ظالمانه در معرض فشارهای زیادی قرار دارند که می توان با همدلی و کمک نه تنها از بحران به سلامت عبور کرد، بلکه از این تهدید، به عنوان یک فرصت برای ارتقاء ظرفیت های موجود نیز استفاده کرد.


( ۱ )

نظر شما :